Świat mieszkaniowy to strefa wojny pokoleniowej, toczącej się głównie pomiędzy pokoleniem wyżu demograficznego a pokoleniem millenialsów.
Osoby z wyżu demograficznego stanowią ponad jedną trzecią właścicieli domów, a ponad połowa nie ma nawet kredytu hipotecznego, powiedział wcześniej Eric Finnegan, wiceprezes ds. demografii w firmie badawczej i konsultingowej John Burns. szczęście. Zatem w naszym obecnym środowisku, gdzie… Oprocentowanie kredytów hipotecznych Wznosząc się z historycznych minimów podczas pandemii do najwyższego poziomu od ponad dwudziestu lat w październiku ubiegłego roku, brak kredytu hipotecznego jest jak nawiązanie kontaktu z matką. Dzieje się tak częściowo dlatego, że pokolenie wyżu demograficznego się nie przeprowadza – dlaczego nie mieliby zrezygnować ze swojego oprocentowania kredytu hipotecznego lub znacznie niższego na rzecz kredytu w przedziale 7% plus wyższa miesięczna rata?
Z drugiej strony część pokolenia Millenialsów, która nie kupiła jeszcze swojego pierwszego domu, patrzy na zupełnie inny rynek mieszkaniowy niż przed wybuchem pandemii – rynek, na którym pensja potrzebna na zakup nowego domu wzrosła prawie dwukrotnie, koszty utrzymania liczba właścicieli domów jest najwyższa w historii i… Niski poziom zapasów jest znacznie bardziej niebezpieczny.
Osoby z pokolenia wyżu demograficznego żyją w szczególnie dużych domach, które są potrzebne milenialsom zakładającym rodziny. Analiza przeprowadzona na początku tego roku wykazała, że właściciele pustych gniazd są właścicielami 28% największych domów w kraju, czyli tych z trzema lub więcej sypialniami; Tylko 14% millenialsów posiadających dzieci ma własne. Jak wspomniano wcześniej, dla tej pierwszej grupy po prostu nie ma zachęty finansowej do rezygnacji ze swoich domów. Ale nie zawsze tak było. „Krajobraz zmienił się w ciągu ostatniej dekady: 10 lat temu młode rodziny posiadały duże domy z takim samym prawdopodobieństwem, jak osoby z pustymi gniazdami” – wynika z analizy.
W zeszłym roku sprzedaż istniejących domów spadła do najniższego poziomu od prawie trzech dekad; Nikt nie kupował ani nie sprzedawał swojego domu. Poza tym, że nie mają motywacji finansowej do sprzedaży, przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego starzeją się, ponieważ mogą. W ten sposób przeprojektowują i ulepszają swoje istniejące domy – nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale także na wygodne i luksusowe życie, jak wyjaśnił wcześniej Finnegan.
Dla niektórych przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego pomysł odnowienia domu rodzinnego – choć potencjalnie zbyt dużego, aby zmieścił się w pustym gniazdku – jest bardziej atrakcyjny niż przeprowadzka. Z najnowszego raportu wynika, że ponad połowa z nich nie planuje przeprowadzki, chociaż większość mieszka w swoich obecnych domach od ponad dziesięciu lat. raport Wydane w styczniu przez firmę zajmującą się remontami domów Leaf Home and Morning Consult.
Niektórzy przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego wydali dziesiątki tysięcy dolarów – a w niektórych przypadkach setki tysięcy dolarów – na renowację swoich domów, aby uczynić je bardziej nowoczesnymi, wygodnymi i bezpiecznymi na starość. Brenda Edwards i jej mąż, kalifornijskie małżeństwo po 70. roku życia, wydali ponad 100 000 dolarów na remont domu, w którym w razie potrzeby można było umieścić wózek inwalidzki.
„Czuliśmy się komfortowo” – Edwards powiedział Associated Press o tym, dlaczego woleli zostać, a nie się przeprowadzać. „Mamy basen. Mamy spa. Włożyliśmy w to podwórko wiele miłości i wysiłku”. Poza tym „bardzo trudno byłoby kupić cokolwiek innego”, ponieważ ich dom jest prawie całkowicie spłacony , powiedziała.
Wielu właścicieli domów z pokolenia boomu „decyduje się na długoterminową modernizację swoich istniejących domów” – mówi Marin Sarkeesian, główny ekonomista w witrynie Houzz zajmującej się renowacją i projektowaniem domów. szczęście, Zamiast radzić sobie z rosnącymi oprocentowaniami kredytów hipotecznych. Jak podaje strona, do tego stopnia, że pokolenie wyżu demograficznego napędza prace renowacyjne we wszystkich pokoleniach 2024 Kto jest kim i badanie domowe Wydany w marcu.
„Obserwujemy rosnący trend w kierunku uniwersalnych elementów konstrukcyjnych, szczególnie w kuchniach i łazienkach, ponieważ właściciele domów przygotowują swoje domy do starzenia się na miejscu” – mówi Sarkisjan. „Zmiany obejmują ścieżki dostępne dla wózków inwalidzkich, dodatkowe oświetlenie, wysuwane szafki, okrągłe blaty, antypoślizgową podłogę i poręcze”.
Leaf Home zgłasza również duże zapotrzebowanie na kabiny prysznicowe i wanny, a także windy schodowe, dzięki czemu domy stają się bardziej dostępne dla starzejących się pokoleń. „Spodziewamy się wzrostu chęci przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego do wprowadzania ulepszeń w swoich domach, aby zapewnić im wygodę i bezpieczeństwo” – mówi Nina George, dyrektor ds. rozwoju w Leaf Home. szczęście.
Ale niektórzy przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego sprzedają, a niektórzy milenialsi kupują domy. Według Krajowego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami, milenialsi wyprzedzili pokolenie wyżu demograficznego jako największe pokolenie nabywców domów.
„W tym roku walka pokoleniowa między pokoleniami pokolenia millenialsów a pokoleniem wyżu demograficznego trwa nadal, a milenialsi odbili się, aby zdobyć jak największą część nabywców domów” – powiedziała Jessica Lautz, zastępca głównego ekonomisty i wiceprezes ds. badań w NAR, nawiązując do najnowszego raportu dotyczącego trendów pokoleniowych. „.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych