Federalni regulatorzy w piątek utorowali Boeingowi drogę do wznowienia dostaw swoich 787 Dreamlinerów, które zostały wstrzymane ponad rok temu z powodu obaw o jakość.
Boeing przedłożył Federalnej Administracji Lotnictwa wiosną plan zbadania i rozwiązania tych problemów, który agencja zatwierdziła w piątek jako ważny kamień milowy na trasie dostawy samolotu, według osoby zaznajomionej z decyzją, ale tak się nie stało. Upoważniony przez agencję do udostępniania wiadomości. FAA nadal będzie sprawdzać samoloty, zanim zostaną dostarczone do klientów Boeinga.
Dreamliner jest samolotem dwunawowym, powszechnie używanym do długich lotów międzynarodowych i stanowi ważną część floty Boeinga. Przemawia do linii lotniczych po części dlatego, że jest bardziej paliwooszczędny niż starsze samoloty szerokokadłubowe.
Opóźnienie w dostawie miało negatywny wpływ na Boeinga i jego klientów. W styczniu Boeing oszacował koszt napraw i rekompensat dla klientów za opóźnienia na około 3,5 miliarda dolarów. Na początku tego roku American Airlines poinformowały, że zamrożenie dostaw zmusiło je do skrócenia kilku międzynarodowych tras, którymi planują latać tego lata.
Obawy dotyczące jakości obejmowały znalezienie i wypełnienie cienkich szczelin w kadłubie, wymianę niektórych części tytanowych na wadliwe materiały oraz inne naprawy. Boeing powiedział, że nic nie ma bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo latających dziś Dreamlinerów.
Boeing rozpoczął już inspekcję i naprawę zapasów około 120 Dreamlinerów, ale nie było od razu jasne, kiedy firma będzie mogła ponownie rozpocząć wysyłkę samolotu do klientów. Pewien amerykański dyrektor powiedział na początku tego miesiąca, że Oczekuje się, że zacznie odbierać Część jej aranżacji Dreamlinerów na początku sierpnia.
A Boeing już w zeszłym tygodniu zasygnalizował, że zamierza wznowić dostawy. „Wyposażamy samoloty dla naszych klientów i zakończyliśmy kontrolę lotów na pierwszych samolotach” – powiedział Brian West, dyrektor finansowy Boeinga podczas rozmowy z analitykami i dziennikarzami inwestorskimi.
Rzeczniczka Federalnej Administracji Lotnictwa odmówiła komentarza w sprawie decyzji. W krótkim oświadczeniu Boeing powiedział, że będzie „kontynuować przejrzystą współpracę” z agencją i jej klientami w celu wznowienia dostaw.
Boeing powiedział w zeszłym tygodniu, że zamierza powrócić do produkcji pięciu Dreamlinerów miesięcznie, w porównaniu z 14 w miesiącu, w którym kompilował przed pandemią.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych