22 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

BMW i Mercedes podejmują największe jak dotąd wysiłki, aby pojazdy elektryczne dogoniły Teslę

BMW i Mercedes podejmują największe jak dotąd wysiłki, aby pojazdy elektryczne dogoniły Teslę
  • W niedzielę Mercedes-Benz zaprezentował Concept CLA Class, samochód elektryczny zbudowany w oparciu o nową architekturę, która będzie stanowić podstawę przyszłych samochodów zasilanych akumulatorowo niemieckiego giganta samochodowego.
  • Tymczasem konkurencyjne BMW zaprezentowało w sobotę Vision Neue Klasse, kolejny samochód elektryczny, który podkreśla ambicje firmy w zakresie pojazdów elektrycznych.
  • Europejscy producenci samochodów, postrzegani jako stojący za chińskimi firmami i Teslą Elona Muska, musieli działać szybko, aby pokazać, że są gotowi na bycie głównymi graczami w erze elektrycznej.

Na targach motoryzacyjnych IAA w Monachium w Niemczech BMW zaprezentowało samochód elektryczny Vision Neue Klasse. Wspiera duży nacisk BMW na pojazdy elektryczne.

BMW

Monachium, Niemcy – BMW i Mercedes wywierają największy jak dotąd nacisk na pojazdy elektryczne, próbując odeprzeć rosnącą konkurencję ze strony chińskich graczy i dogonić amerykańskiego giganta Teslę.

W ciągu ostatnich kilku dni w ramach targów samochodowych IAA Mobility w Monachium w Niemczech giganci motoryzacyjni zaprezentowali koncepcyjne samochody elektryczne i nowe platformy dla swoich przyszłych pojazdów zasilanych akumulatorowo.

Europejscy producenci samochodów, postrzegani jako stojący za chińskimi firmami, takimi jak wspierany przez Warrena Buffetta BYD i Tesla Elona Muska, musieli działać szybko, aby pokazać rynkowi, że są gotowi zostać głównymi graczami w erze elektrycznej.

W niedzielę Mercedes-Benz zaprezentował koncepcję klasy CLA, samochód elektryczny zbudowany w oparciu o nową architekturę, która będzie stanowić podstawę przyszłych samochodów zasilanych akumulatorowo niemieckiego giganta samochodowego. Firma podała, że ​​samochód koncepcyjny ma zasięg 750 kilometrów (466 mil), a także możliwość przejechania do 400 kilometrów przy zaledwie 15 minutach ładowania.

Ola Kallenius, dyrektor generalny Mercedesa, wypowiadał się na temat samochodu i określił go jako „rewolucyjny rozwój” dla niemieckiej firmy.

„Przy takich wskaźnikach wydajności, takim zasięgu i takim sposobie szybkiego ładowania nie znam żadnego pojazdu w tej klasie, który mógłby się z tym równać” – powiedział w niedzielę Kallenius Annette Weisbach z CNBC.

READ  Wskaźniki przeskakują na dane o inflacji. Nasdaq zanotował najlepszy kwartał od 2020 roku

W sobotę konkurencyjne BMW zaprezentowało Vision Neue Klasse, kolejny samochód elektryczny, który podkreśla ambicje firmy w zakresie pojazdów elektrycznych. Neue Klasse to nowy projekt BMW przeznaczony dla pojazdów elektrycznych. Pierwsze pojazdy oparte na tej platformie mają wejść do produkcji w 2025 roku.

„Zaledwie za dwa lata samochody te wyjadą na drogi i ogólnie rzecz biorąc, wprowadzamy BMW w nową erę innowacji i zrównoważonego rozwoju. Taki jest cel naszej wystawy na targach IAA” – dyrektor generalny BMW Oliver Zipes powiedział CNBC. Arabelle Gumede.

Zipse powiedział, że BMW podwoi w tym roku sprzedaż pojazdów elektrycznych. Dodał, że do końca 2023 roku 15% światowej sprzedaży BMW będą stanowić pojazdy elektryczne zasilane akumulatorowo.

Dedykowane platformy EV marek Mercedes i BMW stanowią odejście od dotychczasowej architektury, gdyż adaptują silniki spalinowe lub modele hybrydowe oraz dodają akumulatory. Jest to największy jak dotąd krok firmy w stronę nowej platformy na potrzeby ery pojazdów elektrycznych.

Analitycy twierdzą, że ogłoszenia Mercedesa i BMW to duży krok, ale mogą sprawić, że pozostaną w tyle za Teslą.

„Nowe platformy Mercedesa i BMW po raz pierwszy pokazują, co robią europejscy producenci OEM [original equipment manufacturers] byłby w stanie. „Te samochody pojawią się prawdopodobnie za rok, ale ich specyfikacje pokazują, że europejscy producenci OEM będą w stanie stworzyć atrakcyjne produkty” – powiedział CNBC pocztą elektroniczną Daniel Roeska, starszy analityk ds. badań w Bernstein Research.

Te nowe platformy „wypełnią dużą lukę” pomiędzy Teslą i chińskimi graczami, „ale nie do końca” – powiedziała Roesca.

BMW i Mercedes zagłębiają się w coraz bardziej konkurencyjny rynek pojazdów elektrycznych, który jest w dużej mierze zdominowany przez Teslę i kilku chińskich graczy.

Według Counterpoint Research, Tesla miała w drugim kwartale 20% światowego rynku pojazdów elektrycznych, a BYD – 15%.

READ  Większość długów medycznych jest pomijana w raportach kredytowych konsumentów

Konkurencja stała się zaostrzona, w dużej mierze dzięki wojnie cenowej wywołanej przez Teslę. Amerykański producent samochodów zaczął obniżać ceny w 2023 r., zobowiązując się do poświęcenia marży w perspektywie krótkoterminowej, aby zwiększyć udział w rynku.

Zarówno Mercedes, jak i BMW działają w segmencie premium rynku, oferując samochody takie jak Model S i Model Tesli

„Nie zwiększamy wolumenu, skupiamy się na wartości, a nie na wolumenie” – powiedział Kallenius.

Tymczasem strategia Volkswagena wydaje się polegać na wprowadzaniu samochodów w różnych cenach, aby zdobyć różne segmenty rynku.

W niedzielę firma ogłosiła, że ​​do 2027 roku wprowadzi na rynek jedenaście nowych modeli w pełni elektrycznych, co podkreśla jej przejście w stronę pojazdów elektrycznych. Volkswagen zapowiedział, że w 2026 roku wypuści na rynek samochód ID. 2all, samochód elektryczny, który będzie sprzedawany za mniej niż 25 000 euro (26 942 dolarów).

Niemiecki gigant samochodowy pokazał tożsamość. GTI Concept na targach IAA i powiedział, że seryjna wersja samochodu ma trafić na drogi w 2027 roku.

W świecie, w którym samochody napędzane są akumulatorami, konsumentom spodoba się nie tylko konstrukcja samochodu czy silnika. Technologia staje się coraz ważniejsza.

„Pojazdy elektryczne klasy premium muszą teraz bardziej przypominać smartfony niż tradycyjne samochody, aby zapewnić wrażenia na poziomie Tesli – złoty standard w pojazdach elektrycznych z pionowo zintegrowaną platformą” – stwierdził Counterpoint w zeszłotygodniowej notatce.

Tak naprawdę Tesla zbudowała swoją działalność na kontrolowaniu sprzętu – samego samochodu – a także znajdującego się w nim oprogramowania. Musk często mówi o funkcjach autopilota firmy, które pozwalają samochodowi na autonomiczne wykonywanie niektórych funkcji jazdy. Duży wewnętrzny ekran i aplikacje Tesli sprawiają, że korzystanie z niej bardziej przypomina korzystanie ze smartfona.

Kilku chińskich producentów samochodów, w tym start-upy Xpeng i Nio, również promują własne, półautonomiczne funkcje jazdy.

READ  Rakieta SpaceX Starship zaginęła podczas drugiego lotu testowego

Na konferencji IAA obecni na rynku operatorzy mówili także o swoich możliwościach technologicznych, próbując pokazać, że mogą dorównać Tesli i chińskim start-upom.

Na przykład BMW stwierdziło, że jego Vision Neue Klasse EV ma wyświetlacz przezierny, który wyświetla informacje na przedniej szybie kierowcy.

Dyrektor generalny BMW, Zipse, powiedział, że Vision Neue Klass stanowi „największą inwestycję” w samochód po „cyfrowej stronie”, który obejmuje półprzewodniki.

„To całkowicie cyfrowy charakter samochodu” – powiedział Zipes.