Detroit (AFP) – prezydent Joe Biden„Automan” ze swoją zabytkową Corvette, zaprezentował wysiłki swojej administracji w promowaniu pojazdów elektrycznych Podczas wizyty w środę na Detroit Auto Show.
Biden udał się na ogromny North American International Auto Show, aby zablokować ogromne nowe przepisy dotyczące klimatu, podatków i opieki zdrowotnej które oferują ulgi podatkowe na zakup samochodów elektrycznych. Zwiedził mieszankę amerykańskich hybryd typu plug-in, elektrycznych i spalinowych Chevroleta, General Motors, Forda i Stellantis na zamkniętym piętrze Centrum Kongresowego i powitał związkowców, prezesów i lokalnych przywódców.
„Wszyscy wiecie, że jestem facetem od samochodów” – powiedział Biden ogromnemu tłumowi pracowników branży motoryzacyjnej, dodając, że samochody „daje mi poczucie optymizmu – chociaż uwielbiam też prędkość”.
Podczas gdy Biden wziął udział w niedawnym boomie na reklamy akumulatorów do samochodów elektrycznych i fabryk montażowych,Większość z nich prowadziła działalność na długo przed wejściem w życie ustawy o redukcji inflacji 16 sierpnia. Ustawodawstwo infrastrukturalne Bidena z 2021 r. może mieć z tym coś wspólnego – oszczędza 5 miliardów dolarów Od ponad pięciu lat pomagamy krajom budować sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
W Detroit Biden ogłosił zgodę na pierwsze 900 milionów dolarów na infrastrukturę na budowę ładowarek elektrycznych na obszarze 53 000 mil. National Highway System w 34 stanach i Portoryko.
„Wspaniała podróż po Ameryce będzie całkowicie elektryczna” – powiedział Biden.
Podkreślił również, że ustawa finansuje projekty infrastrukturalne w Detroit i całym Michigan.
„Kiedy widzisz te duże projekty w swoim mieście, chcę, abyś poczuł to, co ja: dumę. Jesteśmy dumni z tego, co możemy zrobić, gdy robimy to razem” – powiedział Biden.
Prezydent przypisał Robotnikom Samochodowym i innym związkom swoje poparcie w kampanii na rzecz Białego Domu w 2020 roku. Podkreślił, jak jego administracja promuje kontrakty związkowe dla dużych projektów, nazywając związkowców „najbardziej wykwalifikowanymi” w kraju.
„Klasa średnia zbudowała Amerykę, a związki zawodowe zbudowały klasę średnią” – powiedział Biden.
Znalazł też czas na politykę partyjną. Pochwalił demokratyczną gubernator stanu Michigan, Gretchen Whitmer, która zostanie ponownie wybrana w listopadzie, nazywając ją „wspaniałym gubernatorem”, który w pełni wykorzystał zasoby federalne swojego stanu. Biden uczestniczyła również w zbiórce funduszy Michigan Democratic Party na rzecz jej kampanii reelekcyjnej.
Podczas oprowadzania po podłodze centrum kongresowego prezydent Demokratów, który niedawno zjechał swoim sosnowozielonym Stingrayem z Jayem Leno z 1967 roku do roli w „Garażu Jaya Leno” CNBC, wskoczył na miejsce kierowcy jego jasnopomarańczowej Corvette Chevroleta Z06 — Który zaczyna się od 106 000 dolarów i nie jest samochodem elektrycznym — i napędza jego silnik wraz z dyrektor generalną General Motors Mary Barra.
– Mówi, że jedzie do domu – zażartowała.
Następnie Biden zwiedził nowego elektrycznego Forda Mustanga Mach-E, podziwiając z dyrektorem generalnym Forda Billem Fordem osiągi modelu. „To niesamowita prędkość”, powiedział Biden, dodając: „Czy ma przycisk odtwarzania?” Poznaj także mniej jasne pojazdy, takie jak w pełni elektryczna ciężarówka E-Transit Forda i ciężarówka F-150.
Biden w końcu zasiada za kierownicą elektrycznego Cadillaca Lyriqa z napędem na cztery koła, który zaczyna się od 63 000 USD, krótko jadąc korytarzem w hali wyłożonej niebieskim dywanem. Dla prezydenta była to rzadka okazja, by prowadzić samochód – choć trochę więcej niż prędkość marszu – który zwykle przewożony jest w opancerzonych pojazdach US Secret Service, gdy przebywa w miejscach publicznych.
„Skacz, zabiorę cię do Waszyngtonu” – zażartował dziennikarzom. „To fajny samochód”, powiedział, „ale uwielbiam Corvette”.
Zgodnie z nowym prawem pojazdy elektryczne muszą być produkowane w Ameryce Północnej, aby kwalifikować się do federalnej ulgi podatkowej w wysokości do 7500 USD.. Kwalifikowane akumulatory samochodowe muszą być również produkowane w Ameryce Północnej, a na kontynencie istnieją wymagania dotyczące produkcji metalu akumulatorowego lub recyklingu. Kredyty mają na celu stworzenie łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych i położenie kresu zależności od innych krajów, w szczególności Chin.
Przejście tego środka zmusiło producentów samochodów do pośpiechu w poszukiwaniu baterii i akumulatorów wyprodukowanych w Ameryce Północnej ze Stanów Zjednoczonych, Kanady lub Meksyku, aby zapewnić, że pojazdy elektryczne będą kwalifikować się do kredytu.
W kwietniu Ford rozpoczął budowę elektrycznych pickupów w nowej fabryce w Michigan. General Motors odnowił starszą fabrykę w Detroit, aby produkować Hummery i pickupy.
Na długo zanim prawodawcy osiągnęli kompromis w sprawie przepisów, każda firma ogłosiła powstanie trzech fabryk baterii elektrycznych, z których wszystkie są spółkami joint venture z producentami baterii. Zmodyfikowana genetycznie fabryka baterii w Warren w stanie Ohio rozpoczęła już produkcję. Pożyczka rządowa ogłoszona w lipcu pomoże General Motors zbudować własne fabryki akumulatorów.
Ford powiedział we wrześniu ubiegłego roku, że zbuduje następną generację ciężarówek elektrycznych w fabryce w Tennessee, a General Motors ogłosił powstanie montowni pojazdów elektrycznych w Lansing w stanie Michigan. Spring Hill, Tennessee; i Orion Township, Michigan. W maju Stellantis, wcześniej znany jako Fiat Chrysler, ogłosił, że zbuduje kolejną wspólną fabrykę akumulatorów w Indianie i ogłosił powstanie fabryki akumulatorów w Kanadzie.
Hyundai ogłosił w maju fabryki akumulatorów i montażu w Gruzji, a wietnamski producent samochodów VinFast ogłosił swoje fabryki w Północnej Karolinie w lipcu. Zarówno Honda, jak i Toyota ogłosiły amerykańskie fabryki akumulatorów po uchwaleniu ustawy, ale były w przygotowaniu od miesięcy.
Biden od dawna mówi o znaczeniu budowy krajowego łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych, co mogło skłonić niektóre firmy do lokowania fabryk w Stanach Zjednoczonych, ale korzystne jest również budowanie baterii w pobliżu miejsc, w których montuje się pojazdy elektryczne, ponieważ baterie są ciężkie i drogie w transporcie z zagranicy.
Firmy samochodowe wprowadzają tańsze opcje elektryczne Chociaż bateria kosztuje. Najnowsza pochodziła w zeszłym tygodniu z General Motors, małego SUV-a Chevroleta Equinox. Jego cena początkowa wynosi około 30 000 USD i ma zasięg ładowania 250 mil lub 400 kilometrów. Kupujący mogą uzyskać zasięg 300 mil lub 500 kilometrów, jeśli zapłacą więcej.
Equinox weryfikuje North American Consolidation Fund. Będzie produkowany w Meksyku. Firma nie określi, gdzie bateria jest produkowana, ale pracuje nad spełnieniem innych kryteriów ulgi podatkowej.
Zbudowanie wystarczającej liczby stacji ładowania, aby złagodzić niepokój opinii publicznej, że zabraknie energii w samochodzie elektrycznym, będzie wymagało więcej niż pieniędzy rządowych, powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep Stellantis. Powiedział jednak, że fundusze ogłoszone przez Bidena powinny przynieść więcej prywatnych inwestycji.
„Istnieje rozmach. Będzie studium wykonalności dla prywatnych firm, aby zwiększyć inwestycje” – powiedział Monnier na targach motoryzacyjnych. „To będzie rosło wykładniczo”.
___
Krecher zameldował się z Detroit. Wkład współpracował dziennikarz Associated Press Zick Miller z Waszyngtonu.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych