23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Astronauci Boeinga Starliner utknęli na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, podczas gdy inżynierowie na Ziemi ścigają się z czasem, aby rozwiązać wiele problemów

Astronauci Boeinga Starliner utknęli na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, podczas gdy inżynierowie na Ziemi ścigają się z czasem, aby rozwiązać wiele problemów

Boeingu, mamy problem.

Podróż powrotna na Ziemię astronautów NASA, którzy przybyli na orbitę na pokładzie borykającego się z problemami statku kosmicznego Starliner, została przełożona na sobotę po raz trzeci, a Butch Wilmore i Sonny Williams stygną po piętach na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), podczas gdy inżynierowie na Ziemi wyścig Z czasem naprawimy wiele problemów związanych ze statkiem kosmicznym.

Według urzędników mają oni 45 dni na zwrot.

Podróż powrotna na Ziemię dwóch astronautów NASA, którzy weszli na orbitę na pokładzie borykającego się z problemami statku kosmicznego Starliner, została przełożona na sobotę po raz trzeci. AP

Moduł powrotny statku kosmicznego Starliner jest zadokowany wraz z modułem Harmony na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, Harmony ma jednak ograniczoną ilość paliwa, co sprawia, że ​​okno na bezpieczny lot powrotny staje się coraz wąskie – twierdzą urzędnicy.

Willmore i Williams mieli wrócić do domu 13 czerwca po tygodniu spędzonym na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Jednak z powodu problemów, w tym pięciu wycieków helu na pokładzie statku Starliner, hel nadal tam jest.

Problemy ze Starlinerem obejmowały pięć silników napędowych, które nagle przestały działać podczas lotu oraz serię wycieków helu. – podało CNN.

Plakaty X rozeszły się po mieście na pokładzie Boeinga, wzywając Elona Muska do ratowania astronautów za pomocą jednego ze swoich samolotów kosmicznych

„Jak niebezpieczny jest Boeing Starliner? Może potrzebować Space X, aby uratować swoich astronautów z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. książki Ktoś oznaczony X @NIEstronniczo.

„Boeing Starliner dosłownie zapada się teraz w kosmosie”. Kapitan Coronado napisał.

Według urzędników mają oni 45 dni na zwrot. AFP za pośrednictwem Getty Images

„Śmiertelna pułapka prawie zabiła dwóch astronautów podczas startu i lotu na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Niewłaściwe zarządzanie w Boeingu okazuje się niezwykle niebezpieczne!!

Inni uważali, że sytuacja nie jest tak poważna, jak się wydawało.

Ekspert kosmiczny Jonathan McDowell Powiedział gazecie, że sytuacja może nie wydawać się tak ryzykowna, jak niektórzy myślą.

READ  Mars został ugotowany z powodu niedawnej burzy słonecznej

„Możesz stracić niektóre urządzenia napędowe i nadal czuć się dobrze, ponieważ jest ich wiele, ale nadal jest to układ napędowy i chcesz zrozumieć wszystko, co się dzieje” – powiedział.

„Chcą mieć pewność, że te małe problemy nie zakrywają większych problemów”.

CNN podało, że problemy z pojazdem Starliner obejmowały pięć silników napędowych, które nagle przestały działać podczas lotu oraz serię wycieków helu. Zdjęcie satelitarne © 2024 Maxar Technologies/AFP poprzez Getty Images

W najgorszym przypadku astronauci musieliby poczekać, aż statek kosmiczny Musk’s Dragon wyruszy w planową podróż na Międzynarodową Stację Kosmiczną w sierpniu, powiedział McDowell.

Po latach opóźnień i jednym przystanku w ostatniej chwili kapsuła Boeinga Starliner w końcu wystartowała 5 czerwca w swój pierwszy załogowy lot ze Stacji Sił Kosmicznych Cape Canaveral na Florydzie.

Jednak podczas 25-godzinnego lotu inżynierowie odkryli problemy sprzętowe, w tym pięć odrębnych problemów Wyciek helu Należą do nich silniki odrzutowe pojazdu będące częścią układu napędowego Starlinera oraz pięć awarii ciągu w układzie kontroli reakcji.

„Dowiedzieliśmy się, że nasz system helowy nie działa zgodnie z założeniami” – powiedział we wtorek Mark Nappi, menedżer programu Starliner w Boeingu.

„Mimo że można go kontrolować, nadal nie działa tak, jak go zaprojektowaliśmy. Musimy więc się przekonać”.

Inżynierowie nie są pewni, co jest przyczyną problemów.