6 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Apple twierdzi, że blokady Covit-19 są wyższe niż sprzedaż w Chinach

Apple twierdzi, że blokady Covit-19 są wyższe niż sprzedaż w Chinach

Jabłko Inc.

APL 4,52%

Chiny ostrzegły w czwartek, że ożywienie Covid-19 zapobiegnie sprzedaży do 8 miliardów dolarów w bieżącym kwartale – niepowodzenie, które spowodowało poprawę łańcucha dostaw w pierwszych trzech miesiącach roku.

Wskazówki pojawiły się w czwartek od producenta iPhone’a, wkrótce po tym, jak firma opublikowała jeden z najlepszych kwartałów w swojej 46-letniej historii. Akcje spółki w obrocie porynkowym Vipcha — wiadomość, która wywołała szokującą jazdę — najpierw wzrosły o 2%, a następnie spadły o ponad 5%.

Wielu inwestorów spodziewało się, że kwartał styczeń-marzec eksploduje i skupili się bardziej na wszelkich oznakach prezesa Tima Tima w jego opinii na temat wysokiej inflacji, epidemii w Chinach i przyszłości. Wojna na Ukrainie.

„Chciałbym uznać wyzwania, przed którymi stoimy, od zakłóceń w łańcuchu dostaw spowodowanych niedoborami rządu i krzemu po katastrofę spowodowaną wojną na Ukrainie” – powiedział. Cook powiedział inwestorom. „Nie jesteśmy odporni na te wyzwania”.

Nowa czkawka dla kalifornijskiej firmy z Kalifornii pojawiła się w okolicach Szanghaju, gdzie Apple ma wielu dostawców, w obliczu rządowych blokad mających na celu kontrolowanie infekcji Govt-19.

„Zakłócenia dystrybucji spowodowane zakłóceniami związanymi z rządem i niedoborami krzemu w branży wpływają na naszą zdolność do zaspokojenia popytu klientów na nasze produkty” — powiedział Luca Maistry, dyrektor finansowy Apple.

W ciągu trzech miesięcy do czerwca ograniczenia te mogą wpłynąć na przychody od 4 do 8 miliardów dolarów. Powiedział mistrz. Oczekuje się, że zamki zmniejszą popyt w Chinach.

Nowy monitor Apple za 1599 dolarów gwarantuje lepszą jakość ekranu, ostrzejszą kamerę internetową i dźwięk przestrzenny. Ale czy spełnia swoją cenę? Jonah Stern z WSJ porównał to do innych ujęć LG, Samsunga i Della na jej własnym March Monitor Madness. Podpis pod zdjęciem: Alex Kuzoyan dla The Wall Street Journal.

Wyzwania pojawiają się po przebojowym kwartale. Przychody Apple wzrosły o 9% do 97,3 miliarda dolarów w ostatnim okresie, przewyższając oczekiwania analityków na poziomie 94 miliardów dolarów. Zysk na akcję wzrósł do 1,52 USD z 1,40 USD rok wcześniej — rekordowo wysoki poziom 1,42 USD w drugim kwartale roku podatkowego Apple.

Wyniki odzwierciedlały zdolność firmy do przewodzenia wyzwaniom łańcucha dostaw, które wstrząsnęły branżą technologiczną i motoryzacyjną, co pozwoliło jej sprzedawać więcej iPhone’ów, niż oczekiwano na Wall Street. „Ograniczenia dystrybucji były znacznie niższe, niż doświadczyliśmy w kwartale grudniowym” – powiedział. Cook powiedział w wywiadzie w czwartek.

„Kovid jest trudny do przewidzenia”, pan. Cook dodany podczas połączenia konferencyjnego. „Wszystkie fabryki montażu końcowego, których to dotyczy, zostały ponownie otwarte” – zauważył.

Perspektywy Apple’a przyczyniły się do burzliwego popołudnia, ponieważ inwestorzy martwili się o całą gospodarkę.

Amazon.com Inc.

Akcje spadły o ponad 10% po opublikowaniu przez firmę e-commerce Jego strata w pierwszym kwartale Wzrost sprzedaży spada od 2015 roku.

Wyniki Apple są z tym zgodne Wskazówki od stycznia, Kiedy firma prognozuje rekord na marzec w porównaniu z poprzednim kwartałem, firma zwiększyła przychody i rentowność wszechczasów dzięki najnowszym iPhone’om, komputerom Mac i iPadom – w tym w okresie świątecznym. Tabletki.

Trzeci najlepszy kwartał Apple w historii pod względem przychodów brutto w wysokości 97 miliardów dolarów, ale od czasu wybuchu epidemii dwa lata temu jego wzrost jest bardzo powolny. Od momentu powstania firma odnotowuje dwucyfrowy wzrost rok do roku w każdym kwartale Pierwszy iPhone z obsługą 5G W październiku 2020 r.

Daniel Morgan, Synovus Trust Co. Starszy menedżer portfela skupiający się na technologii w, który uważa Apple za jedną z największych spółek, koncernów związanych z łańcuchem dostaw, Covid-19 i inflację nazwano „największymi problemami na ulicy” w bieżącym kwartale. Analityk Bernstein Research, Toni Sacconaghi, powtórzył ten sentyment w notatce z tego tygodnia, przewidując solidne wyniki kwartalne, „ale co potem?”

W styczniu pan Cook powiedział, że spodziewa się konsekwencji Wyzwania dotyczące łańcucha dystrybucji Apple szacuje, że w marcu straci ponad 6 miliardów dolarów ze sprzedaży z powodu ograniczeń magazynowych w porównaniu z ostatnimi trzema miesiącami 2021 roku.

Ale jego nadzieja pojawiła się przed wybuchem choroby w Azji i wybuchem wojny w Europie. Dostawcy Apple w Chinach Zaatakowany w tym miesiącu Poprzez ścisłe rządowe blokady mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się Govt-19. Loup Funds szacuje, że 85% produktów Apple jest montowanych w Chinach, podczas gdy region odpowiada za około 20% rocznej sprzedaży firmy.

W styczniu pan Maistry ostrzegł, że kwartał marcowy czeka niezwykłe porównanie rok wcześniej. W porównywalnym okresie 2021 r. sprzedaż iPhone’ów była większa niż normalnie, ponieważ opóźnienia związane z epidemią zakłóciły regularną jesienną produkcję i popchnęły tę sprzedaż do tyłu. Całkowita sprzedaż wzrosła o 54% w stosunku do roku poprzedniego.

Podziel się swoimi przemyśleniami

O ile lepsze jest jabłko dla długoterminowego wzrostu? Dołącz do rozmowy poniżej.

W ostatnim kwartale sprzedaż iPhone’ów wzrosła o 5% do 50,6 miliarda dolarów. Analitycy spodziewali się 1% wzrostu. Firma nie będzie już wypuszczać sprzedaży jednostkowej smartfonów, co stanowi połowę rocznych przychodów Apple.

Analitycy stwierdzili, że sprzedaż mogła skorzystać na silnym popycie w Chinach na najnowsze iPhone’y, który odbija się echem wśród konsumentów. Przypisali oczekiwany spadek sprzedaży iPadów faktowi, że Apple nadał priorytet produkcji iPhone’a w tym okresie. Sprzedaż iPada spadła o 2,1% do 7,6 mld USD. Sprzedaż komputerów Mac wzrosła o 15% do 10,4 miliarda dolarów, znacznie powyżej oczekiwań analityków dotyczących płaskich wyników.

W wywiadzie w czwartek pan. Cook powiedział, że wyniki iPada były utrudnione przez „znaczne ograniczenia dystrybucji”.

Wraz ze spadkiem sprzedaży urządzeń zmniejsza się również koncentracja na sprzedaży treści cyfrowych. Tak zwany segment usług, który obejmuje iTunes i App Store, wzrósł o 17% do 19,8 mld USD w ciągu trzech miesięcy poprzedzających marzec. Analitycy spodziewali się 17% wzrostu.

Napisz do Tim Higgins w [email protected]

Jak działają największe firmy

Copyright © 2022 Dow Jones & Company, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

READ  Walmart podnosi swoje cele, ponieważ kupujący szukają okazji