Apple zaczyna budować własne imperium reklamowe, gdy kampania prywatności iPhone’a osłabiła głównych konkurentów wspieranych reklamami.
Wielkie zdjęcie: w środku szerszy skurcz Na rynku reklamy internetowej firma Apple postanowiła ograniczyć sposób, w jaki aplikacje śledzą zachowanie użytkowników nawet w przypadku konkurentów, takich jak Meta Użytkownicy to przyjęli.
dlaczego to ma znaczenie: Apple od dawna promuje funkcję prywatności i bezpieczeństwa swoich produktów nad alternatywami, takimi jak Android i Microsoft Windows firmy Google. Jednak jednoczesne opublikowanie ekspansji reklamowej Apple i zmian prywatności wywołało krytykę i może zwrócić uwagę organów antymonopolowych.
Przywództwo wiadomości: Apple planuje znacznie rozszerzyć swoją działalność reklamową, umieszczając więcej reklam bezpośrednio na urządzeniach użytkowników, Bloomberg Raporty.
- Rozszerzenie obejmie wprowadzenie reklam do większej liczby własnych aplikacji Apple na iPhone’a i iPada, w tym Apple Maps.
Między wierszami: Firma podobno rozpoczęła działalność w reorganizacja Jej zespół usług — wewnętrzny dział odpowiedzialny za zarabianie pieniędzy na aplikacjach, mediach i innych „miękkich” produktach — wspiera jego działalność w miarę spowolnienia wzrostu sprzedaży sprzętu.
W liczbach: W ostatnim kwartale Apple podało, że zarobiło 19,6 miliarda dolarów na usługach takich jak reklamy, App Store, Apple Music, iCloud, Apple News, Apple TV+ i Apple Pay – co stanowi prawie 25% jej kwartalnych przychodów.
- W tym samym kwartale pięć lat temu usługi stanowiły zaledwie 13% całkowitych przychodów Apple.
- Apple nie podaje szczegółów, ile przychodów z jego usług pochodzi z reklam, ale z Bloomberg Raport Sugeruje się, że firma generuje obecnie około 4 miliardy dolarów rocznie przychodów z reklam.
- Analitycy Oszacowanie Do 2025 roku działalność reklamowa Apple może osiągnąć 6 miliardów dolarów. Dla porównania, Snapchat, który prawie wszystkie pieniądze zarobił na reklamach, wygenerował w zeszłym roku 4,1 miliarda dolarów przychodu. Twitter zarobił w zeszłym roku na reklamach 4,5 miliarda dolarów.
Szybkie nadrabianie zaległości: Firma reklamowa Apple zaczęła się rozwijać po zmianach wprowadzonych w zeszłym roku w zasadach śledzenia aplikacji, które ułatwiły użytkownikom iPhone’a rezygnację ze śledzenia za pośrednictwem innych aplikacji na ich telefonach.
- W przypadku firm, które w dużym stopniu polegają na tych danych użytkowników, zmiany bardzo utrudniły skuteczne docieranie do ludzi za pomocą reklam online.
- Zmiany były również katastrofalne dla firm takich jak Meta i Snapchat, które opierają się na tych danych, aby wyświetlać swoje oferty reklamowe.
Wanna martwa Ogromna kampania ciśnieniowa Przeciwko zmianom Apple, argumentując, że utrudniają one małym firmom znalezienie klientów.
- Ale firma ma swoje własne powody, by się powstrzymywać. Dyrektorzy Meta powiedzieli, że w tym roku stracą 10 miliardów dolarów przychodów z reklam w odpowiedzi na zmiany Apple.
Między wierszami: Apple zaczął promować prywatność już dawno temu, ale mocno wylądował na punkcie sprzedaży po kilku wyciekach danych z Facebooka i katastrofach prywatności, w tym skandalu z Cambridge Analytica.
- Ta „lista prywatności”, Niektórzy się teraz kłócąPomóż jej w realizacji jej planu antyśledzenia, nie będąc przedstawianą jako instytucjonalny drapieżnik.
bądź mądry: Reklamy w wyszukiwarkach są największym źródłem przychodów z reklam firmy Apple. Dane pokazują, że zmiany prywatności Apple znacząco przeniosły reklamy promujące pobieranie aplikacji z firm takich jak Meta i Snapchat na Apple.
- Oddział Analytics ustalił, że w pierwszej połowie roku wewnętrzne reklamy Apple w wyszukiwarce odpowiadały za około 50% pobrań aplikacji na iPhone’a w wyniku kliknięć reklam w pierwszej połowie tego roku, w porównaniu z około 20% w kwietniu 2021 r. przed firmą wprowadzone zmiany dotyczące prywatności.
Co dalej: Do tej pory regulatorzy jeszcze nie poświęcili temu zagadnieniu wiele uwagi.
- Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że obecnie największym protestem przeciwko zmianom Apple jest Meta, która boryka się z mnóstwem problemów z konkurencją.
pogłębiać: Zmiany prywatności Apple pożerają biznes konkurencji
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni