Według reportera Bloomberga Marka Gurmana, Apple chce znacznie rozwinąć swoją działalność reklamową i już wewnętrznie przyjrzał się dodawaniu reklam do aplikacji Mapy na iPhone’a, a na horyzoncie pojawiają się również inne potencjalne ekspansje.
Ta zmiana może być częściowo spowodowana niedawną zmianą struktury raportowania firmy, pisze Gorman w swojej książce Biuletyn e-mailowy W tym tygodniu wiceprezes Apple ds. reklamy, Todd Teresi, kilka miesięcy temu zaczął raportować bezpośrednio do dyrektora ds. usług Apple, Eddiego Cue. Napisał też, że Teresi planuje zwiększyć przychody reklamowe Apple z 4 miliardów dolarów rocznie do dwucyfrowych miliardów.
Jak zauważa Gorman, reklama jest już częścią strategii Apple, ale jej zakres i miejsca są ograniczone. Najbardziej tradycyjne reklamy, które zobaczysz w aplikacji firmy Apple, to te w aplikacjach giełdowych i informacyjnych. Zobaczysz tam reklamy displayowe, takie jak te, które widzisz w witrynach z wiadomościami – w relacjach zewnętrznych i wewnętrznych.
Apple prowadzi również agresywną działalność reklamową w App Store, umożliwiając programistom płacenie za kluczowe pozycje w wynikach wyszukiwania. Firma ostatnio wprowadziła reklamy w ramach swojej usługi Apple TV, ale tylko w Friday Night Baseball.
Ale według Gormana pojawią się nowe limity reklam Apple. Na przykład w App Store reklamy rozszerzą się poza wyniki wyszukiwania na dzisiejszą wyselekcjonowaną stronę główną i strony z listami poszczególnych aplikacji.
Apple może również wprowadzić reklamy do aplikacji Podcasty i Książki, a nawet rozszerzyć reklamy telewizyjne poza treści sportowe dzięki nowym poziomom subskrypcji. a nie Hulu lub Disney+.
Apple w taki czy inny sposób działa na polu reklamy, ale nie wszystkie jego inicjatywy w tym obszarze zakończyły się sukcesem. W 2010 roku firma Apple wprowadziła iAd Network, sieć, z której zewnętrzni twórcy aplikacji mogli korzystać do wyświetlania reklam we własnych aplikacjach. jabłko iAd wycofany w 2016 r.a sieci reklamowe innych firm stały się podstawą twórców aplikacji na iPhone’a i iPada.
Niedawno firma Apple wrzuciła klucz do kilku z tych planów dotyczących sieci reklamowych, wprowadzając Przejrzystość śledzenia aplikacji Zasada, która wymagała, aby wszystkie aplikacje innych firm prosiły użytkowników o zgodę przed użyciem określonych metod śledzenia, które zbierają i omawiają dane tych użytkowników w wielu aplikacjach.
Własne aplikacje Apple nie korzystają z tych konkretnych metod śledzenia i dlatego nie muszą wyświetlać tych samych monitów o pozwolenie.
Ani Apple, ani biuletyn Bloomberga nie powiedział, czy Apple planuje zmienić kurs w tym zakresie, ponieważ ponownie rozszerza swoją ofertę.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni