23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Amazon zwiększa konkurencję między FedEx i UPS, rozszerzając Prime na strony trzecie

Amazon zwiększa konkurencję między FedEx i UPS, rozszerzając Prime na strony trzecie

Leon Neal | Getty Images Aktualności | Obrazy Getty

Amazonka Umożliwi innym sprzedawcom internetowym korzystanie z jej głównych usług, aby szybko dostarczać towary swoim klientom.

W czwartek firma uruchomiła nową usługę Buy with Prime, która umożliwia zewnętrznym sprzedawcom korzystanie z rozległej sieci wysyłkowej i logistycznej Amazon do realizacji zamówień we własnych witrynach, przyciągając jednocześnie ponad 200 milionów klientów Amazon.

Strony te będą mogły umieszczać odznakę Prime na swoich stronach obok kwalifikujących się produktów, aby otrzymać bezpłatną dwudniową lub następną dostawę. Członkowie Prime będą korzystać z informacji o płatnościach i wysyłce przechowywanych na ich koncie Amazon, aby złożyć zamówienie.

Kupowanie w Prime nie będzie bezpłatne dla sprzedających, a cena będzie się różnić w zależności od przetwarzania płatności, realizacji, przechowywania i innych opłat.

Na początek usługa będzie dostępna tylko po zaproszeniu sprzedawców, którzy korzystają z Fulfillment by Amazon lub FBA. Dzięki tej usłudze sprzedawcy płacą za przechowywanie swoich zapasów w magazynach Amazon i korzystają z łańcucha dostaw i procesów wysyłkowych firmy. W końcu zostanie rozszerzony na innych sprzedawców, w tym tych, którzy nie sprzedają na Amazon.

Amazon zawsze dążył do tego, aby być najszybszym w wyścigu dostaw online. Przez lata firma ponownie wnosiła zyski do fizycznej ekspansji i rozwijała centra realizacji zamówień oraz partnerstwa frachtowe w całym kraju, aby oferować dwudniową i tego samego dnia dostawę na większej liczbie rynków. Zgromadziłeś ogromną flotę kierowców dostawczych, ciężarówek i samolotów, aby przyspieszyć przesyłki do drzwi klientów.

Obserwatorzy branży zwracali szczególną uwagę na rosnące wewnętrzne operacje logistyczne Amazona, spekulując, że ma on na celu bezpośrednie konkurowanie z głównymi przewoźnikami, takimi jak UPSI FedEx I poczta amerykańska. W rzeczywistości Dave Clark, dyrektor generalny Amazon Worldwide Consumers, powiedział w zeszłym roku CNBC, że Amazon jest na dobrej drodze, aby stać się największą usługą dostawczą w kraju do początku 2022 roku.

Firma obsługuje już niektóre zamówienia na produkty sprzedawane na innych stronach internetowych. Oferuje program o nazwie Wielokanałowa lojalnośćktóry umożliwia sprzedawcom magazynowanie i wysyłanie produktów za pomocą usług Amazon niezależnie od tego, czy sprzedają na stronie głównej.

Amazon oferował wcześniej usługę, w ramach której jego kierowcy odbierają paczki od sprzedawców detalicznych i dostarczają je konsumentom, ale tak właśnie jest. Wstrzymane na początku pandemii koronawirusa Amazon został przytłoczony zamówieniami online.

Bob O’Donnell, założyciel i główny analityk w Technalysis Research, powiedział, że chociaż Buy with Prime prawdopodobnie pozostanie niewielki w momencie premiery, może z czasem stać się dochodową usługą Amazon.

„Jeśli się nad tym zastanowić, jedna z odnoszących największe sukcesy firm Amazon zaczynała jako narzędzie wewnętrzne” – powiedział O’Donnell. Bycie AWS [Amazon Web Services]Zdecydowanie.

„Zbudowali ten ogromny biznes logistyczny początkowo dla własnych celów, a teraz zaczynają wykorzystywać to jako własną usługę” – dodał O’Donnell.

Pod pewnymi względami Amazon przekształcił już swoje masowe operacje wysyłkowe i logistyczne w bankomat. Amazon poinformował, że usługi sprzedawców zewnętrznych, które obejmują między innymi prowizje, opłaty za realizację i wysyłkę, wzrosły o 11% rok do roku do 30,3 miliarda dolarów. w ostatnim kwartale.