Akcje Food Locker (FL) spadły w piątek o 25% po tym, jak firma obniżyła swoje całoroczne prognozy sprzedaży, twierdząc, że sprzedaż w tym samym sklepie była niższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
„Od marca nasza sprzedaż znacząco spadła, biorąc pod uwagę trudne warunki gospodarcze, więc obniżamy nasze prognozy na ten rok, ponieważ wprowadzamy bardziej agresywne obniżki, aby zarówno napędzać popyt, jak i zarządzać zapasami” – powiedziała dyrektor generalna Food Locker, Mary Dillon. Publikacja wyników spółki.
Foot Locker odnotowuje spadek sprzedaży w porównywalnych sklepach aż o 9% rok do roku po początkowym spadku o co najmniej 5,5%. Sprzedawca obuwia nie odnotował spadku sprzedaży w tym samym sklepie o więcej niż 6% od 2010 roku.
Ciemny druk obejmuje również zysk na akcję i straty w zyskach za pierwszy kwartał. Food Locker odnotował przychody w pierwszym kwartale w wysokości 1,93 miliarda dolarów, co oznacza spadek z 2,18 miliarda dolarów rok wcześniej. Zgodnie z konsensusowymi danymi Bloomberga The Street jest wyceniany na 1,99 miliarda dolarów. Zysk na akcję spółki w tym samym okresie w 2022 roku szacuje się na 0,70 USD vs 0,77 USD vs 1,60 USD.
Przychody Foot Locker spadły już cztery kolejne kwartały. Inne marki odzieży sportowej, takie jak Nike (NKE) i Under Armour (UAA), również odrzuciły tę wiadomość.
Food Locker rozpoczyna tydzień z mieszanymi wynikami sprzedawców detalicznych, ponieważ inwestorzy zwracają uwagę na możliwe spowolnienie konsumenckie. Wcześniej w tym tygodniu Home Depot (HD) obniżył swoje prognozy, podczas gdy Target (TGT) ostrzegł przed odejściem od uznaniowych wydatków wpływających na roczne wyniki sprzedaży. Walmart (WMT) ze swojej strony mógłby skorzystać na tych zmianach, ponieważ handel konsumencki spowalnia.
Ale obraz wygląda coraz bardziej ponuro dla firm odzieżowych szukających drugiego wiatru, ponieważ dyrektorzy wskazują na odejście od wydatków uznaniowych, a przewaga kategorii artykułów sportowych w najnowszym miesięcznym raporcie o sprzedaży detalicznej spada.
Under Armour powiedział inwestorom na początku maja, kiedy Akcje spadły Po tym, jak całoroczne prognozy dotyczące sprzedaży nie spełniły szacunków Wall Street. Teraz Foot Locker zgłasza podobne problemy z restrukturyzacją, choć nie są one całkowicie nieoczekiwane.
„Rok 2023 to rok resetu, jesteśmy tego bardzo pewni” – powiedział Dillon Yahoo Finance w marcu.
Po pomyślnym budowaniu Ulta (UTLA) przez osiem lat do 2021 roku, Dillon został mianowany dyrektorem generalnym Food Locker w sierpniu 2022 roku i objął to stanowisko w styczniu. Kierowana przez Dhillona firma Foot Locker jest w trakcie realizacji przełomowej strategii o nazwie „Lace Up”. Sieć obuwnicza, która stała się podstawą tradycyjnych centrów handlowych, planuje zamknąć 400 nierentownych sklepów, głównie w centrach handlowych niższego poziomu, i skupić się bardziej na lokalizacjach poza centrami handlowymi.
W ramach projektu Foot Locker próbuje zbadać rozwijającą się kulturę sneakersów z większą liczbą „wyjątków”. Foot Locker powiedział również, że „ożywi” swoją współpracę z Nike po 2023 roku, postrzegając Nike jako mniejszą część ogólnej sprzedaży w przyszłości.
Firma Nike reprezentowała 70% sprzedaży Foot Locker według stanu na dzień inwestora w marcu 2022 r. Foot Locker ma nadzieję ograniczyć swoją działalność o 55% do 60%, starając się zdywersyfikować i walczyć z działem Nike zajmującym się bezpośrednimi kontaktami z konsumentami.
Josh jest reporterem Yahoo Finance.
Kliknij tutaj, aby uzyskać dogłębną analizę, w tym najnowsze wiadomości giełdowe i wydarzenia związane z ruchem akcji
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji