(Bloomberg) – Akcje Chewy Inc. wzrosły. wzrosła aż o 29% w obrotach przed otwarciem giełdy w poniedziałek po tym, jak Keith Gill – znany w Internecie jako „Roaring Kitty” – ujawnił ujemne 6,6% udziałów w internetowym sklepie z karmą i produktami dla zwierząt domowych.
Najczęściej czytane w Bloombergu
Ze zgłoszenia złożonego do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wynika, że Gill jest właścicielem prawie 9 milionów akcji klasy A o wartości około 245 milionów dolarów według piątkowej ceny zamknięcia. Akcje Chewy and Petco Health and Wellness Co. wzrosły w zeszłym tygodniu na krótko po tym, jak Jill opublikowała w serwisie X kreskówkowy wizerunek psa.
Przedstawiciel Chewy nie odpowiedział natychmiast na prośbę Bloomberg News o komentarz poza normalnymi godzinami pracy.
Gill, który zyskał sławę w 2021 r., skupiając handlowców detalicznych wokół GameStop Corp., powrócił do mediów społecznościowych na początku tego roku, rozpoczynając okres niestabilności dla GameStop i innych tak zwanych akcji memów.
Sprzedawcę gier wideo i firmę zajmującą się karmą dla zwierząt domowych łączy jedno – Ryan Cohen, który jest współzałożycielem Chewy i obecnym dyrektorem generalnym GameStop. Akcje GameStop spadły aż o 5,7% w notowaniach przed otwarciem sesji w poniedziałek po opublikowaniu rewelacji Gilla.
File Monday podaje 24 czerwca jako datę wydarzenia i zawiera sarkastyczne odniesienie do Roaring Kitty, postaci Jill. Dokument przesłany do bazy danych SEC Edgar zawierającej dokumenty korporacyjne zawiera sekcję, w której osoba dokonująca zgłoszenia może „ustalić, czy jesteś kotem”. Następnie znajdują się dwa pola wyboru, z których jedno mówi „Jestem kotem”. Drugi, oznaczony tagiem, brzmi: „Nie jestem kotem”.
(Aktualizacje zawierają więcej szczegółów z pliku.)
Najczęściej czytane w Bloomberg Businessweek
©2024 Bloomberg L.P
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych