Gigant technologiczny powiedział w czwartek, że poniósł stratę netto w wysokości 3,8 miliarda dolarów w kwartale zakończonym 31 marca, co stanowi gwałtowny spadek dochodów z tego samego okresu ubiegłego roku, kiedy to odnotował zysk w wysokości 8,1 miliarda dolarów. Był to również duży błąd w stosunku do 4,4 miliarda dolarów zarobków, których analitycy spodziewali się w ankiecie Refinitiv.
„Pandemia i późniejsza wojna na Ukrainie przyniosły niezwykły wzrost i wyzwania” – powiedział w oświadczeniu Andy Gacy, dyrektor generalny Amazona.
Całkowite przychody Amazona wzrosły o 7% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 116,4 miliarda dolarów, nieznacznie przekraczając oczekiwania analityków, ale wolniej niż 9% wzrost w ostatnich miesiącach ubiegłego roku. Firma przewiduje dalsze spowolnienie wzrostu przychodów w kolejnym kwartale i oczekuje tempa wzrostu od 3% do 7%.
Gacy odnotował szybki wzrost Amazona w branży konsumenckiej podczas pandemii oraz „podwojenie” sieci realizacji zamówień firmy w ciągu ostatnich dwóch lat.
„Dzisiaj, ponieważ nie ścigamy już fizycznych zdolności ani pracowników, nasze zespoły są bezpośrednio skoncentrowane na poprawie produktywności i efektywności kosztowej w naszej sieci realizacji zamówień” – dodał. „Może to trochę potrwać, zwłaszcza gdy działamy w warunkach ciągłej presji inflacyjnej i łańcucha dostaw, ale widzimy zachęcający postęp w wielu wymiarach doświadczeń klientów”.
Firma ogłosiła również, że Prime Day, jej coroczny górnik sprzedaży, odbędzie się w lipcu w ponad 20 krajach.
W rozmowie o zarobkach dyrektor finansowy Amazon, Brian Olsavsky, powiedział, że wysoka inflacja, ceny paliw i ograniczenia dotyczące zatrudnienia zwiększyły koszty o 2 miliardy dolarów w porównaniu z ubiegłym rokiem.
„Koszt wysyłki kontenera za granicę wzrósł ponad dwukrotnie w porównaniu ze stawkami sprzed pandemii” – powiedział. „Koszt paliwa jest około półtora raza wyższy niż rok temu”.
Olsavsky powiedział, że wzrost liczby wariantów Omicron pod koniec 2021 r. doprowadził do „znacznego wzrostu” liczby pracowników wyjeżdżających na wakacje, co skłoniło Amazon do zwiększenia zatrudnienia w celu zrekompensowania nieobecności. Ale wraz z powrotem pracowników, gdy zmienne ustąpiły, „szybko przeszliśmy od niedoboru do nadmiernego zatrudnienia” – dodał. Doprowadziło to do „niskiej wydajności”, powiedział, zwiększając koszty o 2 miliardy dolarów.
Niedawno zakończyły się również oddzielne wybory Amazon Consortium w Bessemer w Alabamie, a ich wyniki są zbyt bliskie do przewidzenia.
Wysiłek związkowy wyrósł z frustracji pracowników z powodu traktowania pracowników przez Amazon podczas pandemii, a także był napędzany przez zwiększone narodowe zainteresowanie kwestiami sprawiedliwości rasowej i praw pracowniczych.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych