22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Fortnite doznaje niesamowitego zdenerwowania w procesie dotyczącym monopolu Google

Fortnite doznaje niesamowitego zdenerwowania w procesie dotyczącym monopolu Google

Epic Games pozwało Google za praktyki antykonkurencyjne i wygrało. Jury w sprawie Epic v. Google szybko wydał orzeczenie, stwierdzając, że technologiczny gigant miał nielegalny monopol na urządzenia z Androidem w postaci sklepu Google Play.

W orzeczeniu stwierdzono, że Google nie tylko nadużył powiązań między swoim sklepem z aplikacjami a usługami rozliczeniowymi, aby zaszkodzić firmom takim jak Epic Games, ale także że jego umowy dystrybucyjne z wydawcami gier wideo, takimi jak Activision, Ubisoft, Square Enix i innymi, również miały charakter monopolistyczny. Sędzia James Donato musi jeszcze zdecydować, jakie środki zastosuje sąd, aby naprawić problemy, a Google już zapowiedział, że złoży apelację od wyniku.

„Dzisiejsze orzeczenie jest zwycięstwem wszystkich twórców aplikacji i konsumentów na całym świecie” – stwierdziło Epic Games Opublikowano na jej blogu 12 grudnia. „To dowodzi, że praktyki Google App Store są nielegalne i że nadużywają swojego monopolu w celu pobierania wygórowanych opłat, tłumienia konkurencji i ograniczania innowacyjności”.

Wyrok zapadł po tym, jak A Zaskakująco szalona próba. To była sprawa sądowa Dokładnie omówione przez The Verge, obejmowało wszystko, od Google najwyraźniej niszczącego dowody po firmę zawierającą za kulisami tajne umowy z producentami smartfonów i wydawcami gier. Google podobno wydał miliardy w ramach „Project Hug”, aby skutecznie spróbować „przekupić” Activision i inne firmy, aby nie uruchamiały konkurencyjnych sklepów z aplikacjami, aby mogła w dalszym ciągu zachować pełną kontrolę nad rynkiem Androida. Certyfikat wydaje się świadczyć o wspólnych wysiłkach ze strony Google, mających na celu uniemożliwienie głównym firmom z branży gier, takim jak Epic, Riot Games i innym, otwierania konkurencyjnych sklepów z aplikacjami na urządzeniach z Androidem, czego efektem końcowym tej strategii jest lukratywna opłata ryczałtowa w wysokości 30% od wszystkich Google Play. Sprzedaż sklepu.

READ  Spodziewane duże zmiany

Orzeczenie Epic przeciwko Google jest sprzeczne… the Fortnite Sprawa producenta przeciwko Applektóre w pewnym sensie wygrała, ale w większości przegrała, nawet czekając, aż Sąd Najwyższy to zrobi Adresowane w apelacji. W tej sprawie sędzia (a nie ława przysięgłych) uznała, że ​​Apple nie jest monopolistą, choć nie będzie w stanie uniemożliwić firmom informowania użytkowników, jak mają płacić bezpośrednio, zamiast korzystać z App Store (ostrzeżenie, że Apple nadal próbuje wesprzeć w dół). Fortnite Do dziś nie jest ona dostępna na iPhonie, z wyjątkiem Truly Złożona metoda grania w chmurze Xbox.

Jednak zwycięstwo Epic w sprawie Google może mieć poważne skutki w całej przestrzeni gier mobilnych i poza nią. Jednym z dużych beneficjentów mógłby być Microsoft, którego przejęcie Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów wydaje się opierać na przełamaniu monopoli w sklepach z aplikacjami na smartfony. „Musimy przełamać ten duopol tylko dwóch witryn dostępnych w supermarketach [mobile] Platformy”, dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer, Powiedział, że w zeszłym roku.

Technologiczny gigant zasugerował, że może zyskać na ruchu mobilnym m.in Zgniatać cukierki, Wezwanie do służbyI Diablo Nieśmiertelni Otworzyć własny sklep z grami na urządzenia mobilne. Dyrektor generalny Microsoftu Satya Nadella Powiedział niedawno Jednym z największych błędów firmy było rezygnacja z rynku telefonów komórkowych. Pozwoliłoby to firmie na gromadzenie 100 procent przychodów z lukratywnych mikrotransakcji w grach i transakcji reklamowych, czyli rynku, na którym Przyćmiewa tradycyjne rynki konsol do gier i komputerów PC.

Organy regulacyjne Unii Europejskiej wywierają również presję na Apple i Google Aby otworzyć swoje platformy mobilne I pozwól konkurentom założyć na nim sklep. Przepisy wymagające tej kwoty zaczną obowiązywać w 2024 roku i chociaż dotyczą tylko krajów europejskich, mogą skłonić inne kraje, np. Stany Zjednoczone, do przyjęcia podobnych wymogów.

READ  Overwatch 2 pojawi się na Steamie 10 sierpnia! - Wszystkie wiadomości - Blizzard

„Zwycięstwo nad Google!” Epicki dyrektor generalny Tim Sweeney Wczoraj napisał na Twitterze. „Po 4 tygodniach szczegółowych zeznań sądowych kalifornijska ława przysięgłych orzekła przeciwko monopolowi Google Play pod każdym względem. Prace sądu nad środkami zaradczymi rozpoczną się w styczniu. Dziękujemy wszystkim za wsparcie i wiarę! Fortnite!