22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

YouTube twierdzi, że nie spowalnia Firefoksa, a jedynie blokuje reklamy

YouTube twierdzi, że nie spowalnia Firefoksa, a jedynie blokuje reklamy

użytkownicy na Reddit I Wiadomości pirackie Narzekają, że YouTube celowo wprowadził pięciosekundowe opóźnienie przed załadowaniem stron wideo w przeglądarce Mozilla Firefox, a czasami w niektórych innych przeglądarkach. YouTube twierdzi krawędź Ci użytkownicy mają rację co do opóźnienia, ale przeglądarka nie ma z tym nic wspólnego — to część wysiłków firmy mających na celu wyeliminowanie programów blokujących reklamy na wszystkich platformach.

„W zeszłym tygodniu użytkownicy korzystający z programów blokujących reklamy mogli doświadczyć nieoptymalnego obrazu, w tym opóźnień wczytywania, niezależnie od używanej przeglądarki” – napisał w e-mailu dyrektor ds. komunikacji YouTube Christopher Lawton. Wyłączenie blokady reklam powinno rozwiązać problem, chociaż użytkownicy „mogą w dalszym ciągu doświadczać tymczasowego opóźnienia w ładowaniu”, dopóki nie zaktualizują przeglądarki – napisał Lawton.

Lawton powiedział również, że użytkownicy będą nadal widzieć tego typu problemy w miarę ulepszania metod wykrywania blokowania reklam w YouTube.

Początkowo zgłoszono, że problem dotyczy użytkowników przeglądarki Firefox, ale użytkownicy online stwierdzili, że widzą opóźnienie również w przeglądarkach Chrome i Edge. Użytkownicy serwisów Reddit i Hacker News, którzy sprawdzili kod, który prawdopodobnie był przyczyną opóźnienia, stwierdzili, że nie widzą żadnych oznak, że YouTube sprawdzał typ używanej przeglądarki. Damiano DeMonte, starszy menedżer marki w Mozilli, napisał w e-mailu do: krawędź „Nie ma dowodów na to, że jest to problem specyficzny dla Firefoksa”.

Pięciosekundowe opóźnienie nie dotyczy wszystkich. Kilku z nas bierze udział krawędź Próbowałem odtworzyć problem na komputerach Mac i Windows. Ale niezależnie od tego, czy jesteś zalogowany na YouTube, czy nie, używasz blokady reklam czy nie, czy jesteś w trybie incognito, czy nie, nikt z nas nie zauważył zgłoszonego opóźnienia.

Google poczynił ostatnio duże postępy w dziedzinie blokowania reklam, a dynamikę tych wysiłków można było zaobserwować w serwisie YouTube, który w czerwcu zaczął wyłączać filmy niektórym widzom korzystającym z programów blokujących reklamy. W zeszłym miesiącu YouTube potwierdził, że „rozpoczął globalne wysiłki”, aby nakłonić użytkowników do włączenia reklam lub subskrybowania płatnej za 13,99 dolarów miesięcznie usługi premium bez reklam. Lawton opisał reklamę jako „istotne koło ratunkowe dla naszych twórców”.

READ  Apple planuje wykorzystać chipy M2 Ultra w chmurze na potrzeby sztucznej inteligencji

W zeszłym tygodniu Google szczegółowo opisał poważną zmianę w przeglądarce Chrome, która podważa działanie uBlock Origin, jednego z najpopularniejszych rozszerzeń blokujących reklamy. Niezależni programiści biorą udział w wyścigu zbrojeń z dużymi firmami, które chcą wyświetlać reklamy, odkąd reklamy istnieją w Internecie — a obecnie wygląda na to, że Google poważnie podchodzi do walki.