SAN FRANCISCO (Reuters) – Kalifornia właśnie doładowała swój przemysł samojezdny.
Po kontrowersyjnym głosowaniu agencji rządowej, Alphabet Inc (GOOGL.O) Waymo i General Motors’ Cruise Company mogą zabierać pasażerów płacących za przejazd w dzień lub w nocy wokół San Francisco, umacniając status technologii jako centrum autonomicznego pojazdu ( przemysł audiowizualny. Stanowi ważny krok naprzód dla raczkującej technologii.
W czwartek California Public Utilities Commission stanęła po stronie firm w obliczu ostrego sprzeciwu niektórych mieszkańców i agencji miejskich. Komisarze wysłuchali ponad sześciu godzin publicznych komentarzy od mieszkańców i specjalnych grup interesu popierających lub sprzeciwiających się środkom, które rozszerzyłyby samopłatną usługę samochodową.
Agencje transportowe i bezpieczeństwa, takie jak policja i straż pożarna, a także wielu mieszkańców sprzeciwiało się rozszerzeniu płatnej usługi robota ze względu na obawy związane z nieregularną jazdą i ingerencją w jego działanie. Agencje, które nie mają uprawnień regulacyjnych, agresywnie lobbowały za dokładniejszym wprowadzeniem związków eksperymentalnych.
Za rozbudową opowiedzieli się technolodzy i mieszkańcy, którzy powiedzieli, że ich zdaniem samochody stanowią bezpieczniejszą alternatywę dla ludzkich kierowców i stanowią ważny impuls dla gospodarki San Francisco.
Firmy mają teraz pozwolenie na uruchomienie płatnych usług taksówkowych w całym mieście o każdej porze dnia i powiedziały, że w rezultacie planują rozmieścić więcej samochodów. Łącznie mają już w eksploatacji ponad 500 autonomicznych pojazdów.
Przed zatwierdzeniem rozbudowy komisarz John Reynolds odniósł się do niektórych obaw opinii publicznej. „Chociaż nie mamy jeszcze danych, aby ocenić AV pod kątem standardów ustanowionych przez ludzi, wierzę w potencjał tej technologii w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa na drodze”.
Cruise i Waymo oferują usługi w wersji beta ograniczone do czasu i obszarów geograficznych w San Francisco. Żadne z nich nie wskazało w czwartek, kiedy mogą ruszyć, aby urzeczywistnić całodobową usługę taksówkarską, ale obiecali zrobić to wkrótce w promocyjnych e-mailach po głosowaniu.
To posunięcie jest znaczącym krokiem naprzód w regulacji samochodów-robotów, które Waymo, Cruz i inni systematycznie wdrażają w miastach i stanach w całym kraju.
Zatwierdzenie „oznacza prawdziwy początek naszej działalności biznesowej w San Francisco” – powiedział współzarządzający Waymo, Tekedra Mawakana, w przygotowanym oświadczeniu. Stawia to „Cruise w pozycji, w której może konkurować z tradycyjnymi kopnięciami i rzucić wyzwanie sytuacji związanej z niepewnym i niedostępnym transportem” – powiedział Prashanthi Raman, wiceprezes Cruise ds.
San Francisco jest ważne jako symboliczne centrum technologii, a dzięki setkom działających już pojazdów autonomicznych jest największym laboratorium testującym samochody eksperymentalne. Firmy stwierdziły, że testy w rzeczywistych warunkach w gęstym środowisku miejskim są niezbędne do udoskonalenia technologii.
Waymo będzie mogło jeździć z prędkością do 65 mil na godzinę i przy złej pogodzie, podczas gdy rejsy będą ograniczone do 35 mil na godzinę i nie będą mogły jeździć, gdy pogoda na to nie pozwala, podała w czwartek komisja.
Firmy, które wystąpiły z komisją o pozwolenia na rozszerzenie usług taksówkarskich, stwierdziły, że ich samochody są bezpieczniejsze niż rozkojarzeni kierowcy i jak dotąd nie spowodowały zagrażających życiu obrażeń lub śmierci.
Cruise i Waymo będą teraz bezpośrednio konkurować z lokalnymi firmami Uber i Lyft (LYFT.O) w dostarczaniu przejazdów wymaganych przez aplikację.
Samochody z pustymi siedzeniami kierowcy i samoobracającymi się kierownicami stały się częstym widokiem w całym San Francisco. Miejscowi często dokumentują czkawkę podczas jazdy w mediach społecznościowych.
Propozycja robotaxi podzieliła San Francisco między mieszkańców, którzy są oburzeni, że ich miasto jest wykorzystywane do testowania tego, co według nich jest niesprawdzoną technologią, oraz tych, którzy twierdzą, że uważają, że stokenizowany kapitał technologiczny powinien przewodzić w rozwoju tego, co może prowadzić do mniejszej liczby wypadków drogowych i obrażeń.
Setki mieszkańców i członków różnych grup interesu zgłosiło się do sali przesłuchań komisji w San Francisco, aby komentować w odstępach jednominutowych obie strony problemu, powołując się na kwestie takie jak dostępność, bezpieczeństwo, kodowanie oprogramowania, aktywizm związkowy i konflikty między wiele innych obaw.
Panel wysłuchał zeznań Miejskiej Agencji Transportu San Francisco, która od wiosny 2022 r. odnotowała prawie 600 incydentów z udziałem pojazdów samojezdnych, które ich zdaniem stanowią „niewielki ułamek” całości ze względu na tak zwane luźne wymagania dotyczące zgłaszania.
Komisarz Genevieve Shiroma wezwała do odroczenia głosowania, powołując się na liczbę komentarzy publicznych i jej ciągłe obawy po dowodach, że pojazdy ratownicze były utrudniane przez pojazdy w San Francisco. To był jedyny głos na „nie”.
„Wystarczy rzeczywisty przykład autonomicznego pojazdu bez kierowcy, który uniemożliwia ratownikowi wykonywanie pracy w czasie rzeczywistym, co przekonuje mnie, że nie powinniśmy zgadzać się na rozmieszczenie w całym mieście” – powiedziała.
Technolodzy i inni mieszkańcy, którzy wspierali szersze rozpowszechnianie pojazdów samojezdnych, powiedzieli, że obawiają się, że głosowanie na „nie” może wykoleić lokalny przemysł, który zapewnia miejsca pracy i uwagę miastu, które desperacko potrzebuje windy.
(Raportowanie Grega Bensingera). Montaż przez Jamiego Freeda i Diane Craft
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych