22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Po tym, jak Ryan Blaney rozbija się w Nashville, wysiłki NASCAR w zakresie bezpieczeństwa znów są gorące

Po tym, jak Ryan Blaney rozbija się w Nashville, wysiłki NASCAR w zakresie bezpieczeństwa znów są gorące

Liban, fot. – To był wsad, rodzaj zderzenia czołowego z betonem, które sprawia, że ​​jesteś zaskoczony, gdy to widzisz i czujesz się nieswojo przy dalszej analizie, zwiększając troskę o bezpieczeństwo kierowcy samochodu, który właśnie uderzył w ścianę.

Na szczęście Ryan Blaney był w stanie wydostać się z tego samochodu o własnych siłach, choć potrzebował kilku chwil, aby pozbierać się raz na zawsze z rozbitego Forda nr 12, który właśnie uderzył w wewnętrzną ścianę podczas niedzielnej serii NASCAR Cup Series noc. Wyścigi na Nashville Superspeedway. Blaney został później oceniony i zwolniony z opieki stacjonarnej.

Ale niepowodzenie Blaneya w wypadku nie zwalnia NASCAR z faktu, że ściana, w którą się uderzył, nie była chroniona przez pochłaniający energię SAFER (stal i pianka ograniczająca energię). Blaney jasno wyraził swoje uczucia w tej sprawie.

„Nie wiem, dlaczego nie ma bezpieczniejszej bariery” – powiedział Blaney. „To jest absolutnie śmieszne, szczerze. Najmocniejszy cios, jaki kiedykolwiek miałem w życiu. „

Bezpieczeństwo zawsze powinno być najważniejsze w sportach motorowych. przed wszystkim. Zwłaszcza, jeśli weźmie się pod uwagę, że jest to era samochodów nowej generacji, które okazały się niezbyt biegłe w pochłanianiu nierówności – zwłaszcza z przodu iz tyłu samochodu, takiego jak ten, który Blaney pokonał w niedzielę.

W ciągu 18 miesięcy od premiery samochodu trzech kierowców miało wypadki, które wywołały u nich objawy przypominające wstrząs mózgu. Jeden z tych kierowców, Kurt Busch, miał praktycznie koniec kariery. Pozostali dwaj, Alex Bowman i Noah Gragson, zostali początkowo poddani ocenie i zwolnieni z opieki szpitalnej po wypadkach, tak jak Blaney w niedzielę, ale kilka dni później doświadczyli objawów przypominających wstrząs mózgu. Bowman opuścił pięć wyścigów. Jeden Garageson.

Bariery SAFER okazały się skutecznym narzędziem pomagającym kierowcom uniknąć wypadków bez obrażeń lub zmniejszyć ich własne obrażenia. A historia tego samochodu sugeruje, że zamiast pochłaniać dużo energii podczas zderzenia, ciężar zderzenia ponosi kierowca. Dlatego konieczne jest podjęcie wszelkich rozsądnych środków ostrożności.

READ  Browna, aby przeprowadzić wywiad z Denardem Wilsonem z Eagles na stanowisko DC; Raport

„Inżynierowie bezpieczeństwa NASCAR ściśle współpracują z ekspertami ds. Bezpieczeństwa, aby wdrożyć bariery wokół toru” – powiedział NASCAR w oświadczeniu. „Jak to robimy po każdym weekendzie wyścigowym, ocenimy wszystkie dostępne dane i wprowadzimy wszelkie niezbędne ulepszenia”.

Z nie do końca jasnych powodów Nashville miało niezabezpieczoną ścianę na odcinku toru, na wewnętrznej ścianie na końcu przedniej połowy, gdzie mógł w nią uderzyć samochód. NASCAR to zatwierdził, w przeciwnym razie zostałby podjęty podczas weekendu wyścigowego.

Każda wizyta na torze NASCAR jest skrupulatnie analizowana w miesiącach, tygodniach i dniach poprzedzających weekend wyścigowy. Jeśli organ sankcjonujący stwierdzi, że tor wymaga dodatkowych wymogów bezpieczeństwa, tor musi przede wszystkim spełniać wytyczne. Zaledwie dwa tygodnie temu operator toru Speedway Motorsports zakończył instalację 1500 stóp dodatkowej SAFER Barrier w Nashville wzdłuż odcinka wstecznego, aby spełnić zalecenia NASCAR.

W ostatnich latach do harmonogramu Cup Series dodano kilka nowych torów, a Nashville jest jednym z nich. Na każdym z tych nowych obiektów NASCAR współpracuje z ekspertami z University of Nebraska — gdzie po raz pierwszy opracowano bariery SAFER — aby pomóc określić, które odcinki toru wyścigowego powinny być pokryte barierą SAFER i jaki powinien być harmonogram instalacji barier być, biorąc pod uwagę potencjalny wpływ części ściany, związane z tym koszty i dostępność materiałów.

W świetle wypadku Blaneya, a Nashville było gospodarzem dopiero trzeciego wyścigu pucharowego po 10 latach uśpienia, niektórzy kierowcy zastanawiali się w niedzielę wieczorem, czy podczas oceny Nashville nie doszło do przeoczenia.

„To są pieniądze, prawda. A czasem jest to przeoczenie” – powiedział Kyle Busch. „Myślę, że to prawdopodobnie dwie najważniejsze rzeczy, które sprowadzają się do tego, dlaczego coś się robi lub nie.

„Wszyscy pracowaliśmy i szczyciliśmy się bezpieczeństwem, i próbowaliśmy powiedzieć (NASCAR): Nieważne gdzie, nigdy nie można skracać zakrętów i ryzykować (że kierowca nie uderzy w określony obszar na torze). Wiele torów wyścigowych umieszcza[bezpieczniejsze bariery]w Wszędzie na boisku. To znaczy, daj nam szansę, będziemy w stanie wymyślić sposób, aby w coś uderzyć, w taki czy inny sposób.

READ  Seria meczów Steelers vs Browns, kursy: eksperci NFL publikują czwartkowy mecz piłki nożnej

NASCAR wykazał, że w następstwie poważnej katastrofy, w przypadku której pojawiły się obawy dotyczące bezpieczeństwa, zareaguje, robiąc wszystko, co konieczne, aby rozwiązać problem.

Niedawno, w minionym sezonie świątecznym, NASCAR wdrażał środki, które lepiej rozpraszają energię pochłanianą przez samochód podczas zderzenia, aby kierowca nie ponosił ciężaru siły.

Głębiej

Obawy dotyczące bezpieczeństwa kierowców NASCAR osiągają punkt wrzenia w Talladega: „Wszystkie te trafienia sumują się”

A w 2015 roku, po tym, jak Kyle Busch doznał poważnych obrażeń nóg, gdy jego samochód uderzył w niezabezpieczoną betonową ścianę na torze Daytona International Speedway, NASCAR ponownie ocenił ściany, które nie były pokryte, aby zobaczyć, czy potrzebne są zmiany. Rezultatem była seria torów, na których zainstalowano dodatkowe bariery SAFER w następnych tygodniach i miesiącach.

W latach, które minęły od katastrofy Kyle’a Buscha, rzadko można było zobaczyć katastrofę, która rodzi pytania, dlaczego Mur nie był chroniony. Co sprawia, że ​​wypadek Blaneya jest jeszcze bardziej godny uwagi.

„Jestem zaskoczony, że jest tam jeden z nich” – powiedział Martin Truex Jr., wskazując w jakiś sposób niezabezpieczoną odsłoniętą ścianę. „Jestem pewien, że to była prawdopodobnie dziwna umowa, ale nie ma mowy, aby te samochody uderzyły w cokolwiek bez bezpieczniejszej bariery. W związku z tym denerwuję się następnym weekendem.”

Przyszły tydzień przyniesie wizytę na zupełnie nowej arenie w tym roku w harmonogramie Pucharu, prowizorycznym korcie ulicznym zbudowanym w centrum Chicago. Sposób, w jaki przebiega ten wyścig, wywołał wiele domysłów, a wielu kierowców wierzy, że ciasny układ spowoduje wiele wypadków.

Nie wiadomo również, czy Nashville będzie miało jakąś barierę pokrywającą ścianę, w którą uderzył Blaney, kiedy NASCAR powróci w przyszłym roku, ale istnieje możliwość, że zostaną wprowadzone środki ostrożności, aby uniknąć podobnego incydentu.

– Jestem pewien, że następnym razem założą ją na nią – powiedział Blaney. „To irytujące, że takie rzeczy muszą się zdarzyć, ktoś uderza czołowo w ścianę, a potem mówisz:„ Och, teraz postawimy na tym bezpieczniejszą barierę ”. To jest jak: „Dlaczego nie nagrasz całego utworu?”. Zapłacę za pieprzoną rzecz, którą tam wrzucę”.

READ  Tytani pokonali 49ers 17:13 w pierwszym meczu przedsezonowym na stadionie Nissan

(Zdjęcie: Jeffrey Vest/Icon Sportswire przez Getty Images)