26 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pierwsze spojrzenie: Giant’s Stance aluminium E+ wykorzystuje elastyczne wsporniki

Pierwsze spojrzenie: Giant’s Stance aluminium E+ wykorzystuje elastyczne wsporniki

Jeśli znasz rowery Giant, prawdopodobnie widziałeś dwuwahaczowe zawieszenie Maestro, ale e-MTB Stance E+ usprawnia tę konstrukcję, oferując bardziej przystępną cenowo platformę. Począwszy od 4000 $, Stance E+ jeździ na dwóch 29-calowych kołach i ma na celu mniej agresywną jazdę, przesuwając się w zasięgu obok Trance XE+.

Aluminiowa rama wykorzystuje jednoobrotowy wspornik Gianta, FlexPoint, konstrukcję stosowaną głównie w ramach karbonowych. W porównaniu do swojego poprzednika, nowy Stance E+ ma zwiększoną moc silnika i całkowicie przeprojektowaną baterię z większą mocą.

Istnieją również dwa modele, które łączą w pełni zawieszoną hybrydę dojeżdżającą do pracy z możliwościami terenowymi. Te konstrukcje wykorzystują mieszaną konfigurację kół, zintegrowane akcesoria i opony o niskim oporze toczenia.

Giant Stance E + szczegóły
• Rozmiar koła: 29 cali
• Aluminiowa rama z elastycznymi wspornikami
• Skok: 125 mm z tyłu / 140 mm widelec
• Silnik: 85 nm Yamaha SyncDrive Pro2 (wybrane modele)
• Bateria: typ ogniwa 800 Wh 22700 (wybrane modele)
• Kąt główki ramy wynosi 65,5 stopnia
• Zasięg: 425, 450, 480, 510 mm
• Długość tylnego trójkąta: 468 mm
• Rozmiary: S, M, L, XL
• Ceny: 4000-5300 USD / 3999-5499 EUR
gigant-bikes.com

Szczegóły ramki

Jednym z głównych punktów dyskusji w przypadku Stance musi być stabilność giętkości, która napędza łącznik wahacza, aby uzyskać 125 mm skoku tylnego koła w połączeniu z widelcem 140 mm. Giant jest jedną z niewielu firm, które produkują aluminiowe rowery z takim zawieszeniem. FlexPoint porzuca podwójną konstrukcję Maestro, eliminując potrzebę stosowania sprzętu i potencjalnie zmniejszając koszty produkcji.

Kolejną cechą, która wyraźnie wyróżnia Stance E+, jest większy prześwit silnika. Giant wzmocnił również tylną oś o 12 mm i poprowadził kable wewnątrz dolnej rury, aby uzyskać mocniejszy wygląd. Oprócz obwodu ramy, standardowa powiększona główka ramy e-roweru jest ostatnio wyposażona w zwężającą się rurę sterową 1,5-1,8 cala, a zintegrowany zderzak widelca chroni dolną rurę.

READ  Liderzy Google: sztuczna inteligencja napędza ludzkość do przodu wraz z rozwojem sztucznej inteligencji | 60 minut

Ze względu na mixtape’y, które obejmuje Stance, modele EX są wyposażone w akcesoria, takie jak błotniki, bagażniki i podpórkę, które można przykręcić do wyznaczonych punktów mocowania. EX Hybrid wykorzystuje również 27,5-calowe tylne koło.

akumulator i silnik

Yamaha nadal zaspokaja potrzeby Giant w zakresie produkcji silników, dostarczając SyncDrive Pro, który uzyskał nawet 400% oceny wsparcia. Sama jednostka waży 2,5 kg i wytwarza 85 Nm, o 15 więcej niż w poprzednim modelu.

Pojemność baterii EnergyPak została również nieznacznie zwiększona z 500 do 800 Wh w projekcie dostępnym wyłącznie dla Giant, który wykorzystuje ogniwa typu 22700, podczas gdy większość innych e-rowerów ma wspólny typ 21700 i 18650.

Jeśli chodzi o łączność, pilot RideControl Ergo 2 łączy się bezprzewodowo z aplikacją RideControl i wyświetla informacje na wyświetlaczu montowanym na pasku. Zintegrowane tylne światło montowane na błotniku łączy się z głównym akumulatorem, a także reflektor montowany na kierownicy do dojazdów do pracy lub nocnych wycieczek.

Inżynieria

Giant wybrał dłuższe, niższe, bardziej luźne podejście i zmniejszył kąt główki ramy z 67 do 65,5 stopnia oraz zwiększył kąt rury podsiodłowej do 76 stopni. 29-calowe koła są stosowane we wszystkich czterech rozmiarach opon o zasięgu od 425 do 510 mm. Tam długości tylnych widełek wynoszą wyłącznie 468 mm, nawet w przypadku mniejszych obręczy.

modele i ceny