19 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pierwsze spojrzenie: Giant’s Stance aluminium E+ wykorzystuje elastyczne wsporniki

Pierwsze spojrzenie: Giant’s Stance aluminium E+ wykorzystuje elastyczne wsporniki

Jeśli znasz rowery Giant, prawdopodobnie widziałeś dwuwahaczowe zawieszenie Maestro, ale e-MTB Stance E+ usprawnia tę konstrukcję, oferując bardziej przystępną cenowo platformę. Począwszy od 4000 $, Stance E+ jeździ na dwóch 29-calowych kołach i ma na celu mniej agresywną jazdę, przesuwając się w zasięgu obok Trance XE+.

Aluminiowa rama wykorzystuje jednoobrotowy wspornik Gianta, FlexPoint, konstrukcję stosowaną głównie w ramach karbonowych. W porównaniu do swojego poprzednika, nowy Stance E+ ma zwiększoną moc silnika i całkowicie przeprojektowaną baterię z większą mocą.

Istnieją również dwa modele, które łączą w pełni zawieszoną hybrydę dojeżdżającą do pracy z możliwościami terenowymi. Te konstrukcje wykorzystują mieszaną konfigurację kół, zintegrowane akcesoria i opony o niskim oporze toczenia.

Giant Stance E + szczegóły
• Rozmiar koła: 29 cali
• Aluminiowa rama z elastycznymi wspornikami
• Skok: 125 mm z tyłu / 140 mm widelec
• Silnik: 85 nm Yamaha SyncDrive Pro2 (wybrane modele)
• Bateria: typ ogniwa 800 Wh 22700 (wybrane modele)
• Kąt główki ramy wynosi 65,5 stopnia
• Zasięg: 425, 450, 480, 510 mm
• Długość tylnego trójkąta: 468 mm
• Rozmiary: S, M, L, XL
• Ceny: 4000-5300 USD / 3999-5499 EUR
gigant-bikes.com

Szczegóły ramki

Jednym z głównych punktów dyskusji w przypadku Stance musi być stabilność giętkości, która napędza łącznik wahacza, aby uzyskać 125 mm skoku tylnego koła w połączeniu z widelcem 140 mm. Giant jest jedną z niewielu firm, które produkują aluminiowe rowery z takim zawieszeniem. FlexPoint porzuca podwójną konstrukcję Maestro, eliminując potrzebę stosowania sprzętu i potencjalnie zmniejszając koszty produkcji.

Kolejną cechą, która wyraźnie wyróżnia Stance E+, jest większy prześwit silnika. Giant wzmocnił również tylną oś o 12 mm i poprowadził kable wewnątrz dolnej rury, aby uzyskać mocniejszy wygląd. Oprócz obwodu ramy, standardowa powiększona główka ramy e-roweru jest ostatnio wyposażona w zwężającą się rurę sterową 1,5-1,8 cala, a zintegrowany zderzak widelca chroni dolną rurę.

READ  Czekasz na iPhone'a 14 Pro? Nas też! Te przecieki znacznie utrudniają czekanie, sprawdź je

Ze względu na mixtape’y, które obejmuje Stance, modele EX są wyposażone w akcesoria, takie jak błotniki, bagażniki i podpórkę, które można przykręcić do wyznaczonych punktów mocowania. EX Hybrid wykorzystuje również 27,5-calowe tylne koło.

akumulator i silnik

Yamaha nadal zaspokaja potrzeby Giant w zakresie produkcji silników, dostarczając SyncDrive Pro, który uzyskał nawet 400% oceny wsparcia. Sama jednostka waży 2,5 kg i wytwarza 85 Nm, o 15 więcej niż w poprzednim modelu.

Pojemność baterii EnergyPak została również nieznacznie zwiększona z 500 do 800 Wh w projekcie dostępnym wyłącznie dla Giant, który wykorzystuje ogniwa typu 22700, podczas gdy większość innych e-rowerów ma wspólny typ 21700 i 18650.

Jeśli chodzi o łączność, pilot RideControl Ergo 2 łączy się bezprzewodowo z aplikacją RideControl i wyświetla informacje na wyświetlaczu montowanym na pasku. Zintegrowane tylne światło montowane na błotniku łączy się z głównym akumulatorem, a także reflektor montowany na kierownicy do dojazdów do pracy lub nocnych wycieczek.

Inżynieria

Giant wybrał dłuższe, niższe, bardziej luźne podejście i zmniejszył kąt główki ramy z 67 do 65,5 stopnia oraz zwiększył kąt rury podsiodłowej do 76 stopni. 29-calowe koła są stosowane we wszystkich czterech rozmiarach opon o zasięgu od 425 do 510 mm. Tam długości tylnych widełek wynoszą wyłącznie 468 mm, nawet w przypadku mniejszych obręczy.

modele i ceny