Spotify powiedział, że Apple w połowie września zgodziło się na aktualizację audiobooka. Spotify uruchomił tę funkcję kilka dni później, ogłaszając 300 000 tytułów, które udostępnia.
Mark Mahaney, analityk z Wall Street, który śledzi Spotify dla banku inwestycyjnego Evercore ISI, testuje nową usługę audiobooków. Uznał to za kłopotliwe, ponieważ wymagało od niego wprowadzenia informacji o płatnościach, mimo że Spotify już je posiadał. Poskarżył się Paulowi Vogelowi, dyrektorowi finansowemu Spotify, w e-mailu.
„Dlaczego jest tak źle?” Pan Mahani napisał. – A czy możesz to naprawić?
Kiedy Spotify wysłał później aktualizację aplikacji z funkcjami niezwiązanymi z audiobookami, Apple ją odrzucił. Recenzenci App Store powiedzieli Spotify, że oglądanie audiobooków, które zostały wcześniej zatwierdzone, naruszało zasady, które wymagają od aplikacji korzystania z systemu płatności Apple w celu odblokowania nowych funkcji.
Pan Zespół Zicherman zmienił e-maile, które klienci otrzymywali, i usunął przycisk kup, który był wcześniej dołączony. Zastąpili go e-mailem, który dawał klientom link do przeglądania tytułów audiobooków Spotify.
Apple odmówiło zmiany Spotify kilka dni później, mówiąc, że oferowanie klientom przycisku do otrzymywania wiadomości e-mail o innych opcjach zakupu byłoby niezgodne z zasadami App Store. Rzecznik Apple powiedział, że Spotify ma również niespójność w zewnętrznym linku w swojej aplikacji, który wysyłał ludzi na inny adres internetowy niż ten zatwierdzony przez Apple. Spotify powiedział, że link nie ma nic wspólnego z audiobookami i że problem został naprawiony.
Zeicherman powiedział, że jego zespół skonsultował się z personelem prawnym Spotify przed podjęciem decyzji o wykluczeniu etapu e-mailowego procesu audiobooków. Zamiast tego poprosili słuchaczy, aby weszli na stronę Spotify w celu zakupu książki.
„To, co mamy teraz, to właściwie ślepy zaułek” – powiedział Zeicherman.
W poniedziałek Spotify poinformował, że Apple odmówił przeprojektowania najnowszego Zeichermana. Wraz z zespołem projektantów produktów, inżynierów i prawników pracował do wtorkowego poranka nad czterema innymi opcjami. Przeszukali witrynę Spotify i wskazówki, aby uzyskać więcej informacji na temat audiobooków, a także nałożyli na klientów obowiązek uzyskania dostępu do Internetu i zastanowienia się, jak sfinalizować zakup. Spotify powiedział, że zmiany zostały zatwierdzone przez Apple.
Strona docelowa mówi teraz: „Nie możesz kupować audiobooków w aplikacji”. „Wiemy, że to nie jest idealne”.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni