23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Nie” to najnowszy film Jordana Peele’a w kasie

„Nie” to najnowszy film Jordana Peele’a w kasie
Oczekiwano, że film science-fiction z Danielem Kaluuyą w roli Wranglera zrobi hollywoodzkiego konia radzącego sobie z pewnymi pozaziemskimi problemami. Około 50 milionów dolarów w ten weekendzgodnie ze wstępnymi oczekiwaniami.

To trzeci film Peele z rzędu, który ma pierwsze miejsce w kasie w Ameryce Północnej i największe krajowe otwarcie oryginalnego scenariusza od 2019 roku, „My”, ostatni film Peele’a, według studia.

Pomimo niejednoznacznej fabuły filmu „Noob” był jednym z najbardziej oczekiwanych filmów roku, więc jego otwarcie było nieco nijakie. Jednak wciąż ma się dobrze, biorąc pod uwagę, że film ma ocenę R, nie jest kojarzony z marką ani kontynuacją i ma stosunkowo skromny budżet produkcyjny wynoszący 68 milionów dolarów.

Otwarcie Knoba przebija debiutancki film Peele’a „Get Out”, który zarobił 33 miliony dolarów w 2017 roku, ale nie dorównał „My”, który przewyższył oczekiwania trzy lata temu. Otwarcie za prawie 70 milionów dolarów Ponad potrojenie swojego 20-milionowego budżetu produkcyjnego w jeden weekend. Oba filmy ostatecznie zarobiły na całym świecie 255 milionów dolarów.
Nie jest to świetny początek drogi We Are, ale film może mieć nogi, ponieważ ma dobre recenzje. 83% krytyków ma ocenę Rotten Tomatoes.
„Jeśli chodzi o Jordana Peele, nie chodzi tu tyle o weekend otwarcia, ile o budowanie przekazu pantoflowego” – Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w firmie comscore (Wynik), dla biznesu CNN. „Jego filmy są w nim od dawna”.

Dergarabedian zauważył również, że w nadchodzących tygodniach naprawdę nie będzie konkurencji, co może być dobrą wiadomością dla przyszłej sprzedaży biletów.

Powód, dla którego „nie” nie robi więcej, może wynikać z wielu powodów. Po pierwsze, filmy Peele’a są – choć zabawne – niezawodnymi łamigłówkami. To może sprawić, że niektórzy widzowie będą raczej zakłopotani niż zachwyceni, co wyjaśnia CinemaScore „B”.

READ  Rodzina królewska: Kate i książę William tęsknią za świątecznym obiadem króla Karola | Królewski | Aktualności

Również marketing wokół „Nie” był bardzo niejasny, co doprowadziło do tego, że więcej osób martwi się o nurkowanie w ten weekend. Dzieje się tak zwłaszcza w momencie, gdy inflacja rośnie, a opinia publiczna ostrożnie podchodzi do tego, jak wydaje swoje pieniądze.

Podsumowując, otwarcie „Nie” było zgodne z oczekiwaniami i stało się kolejnym zwycięstwem Peele i Universalu.