14 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

5 wykresów pokazujących, gdzie Tesla jest powiązana z Fordem i Toyotą, na podstawie 10-Q

5 wykresów pokazujących, gdzie Tesla jest powiązana z Fordem i Toyotą, na podstawie 10-Q

Zgłoszenia do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd mogą być trochę długie i suche, szczerze mówiąc. Amerykańskie firmy dołączają deklaracje bezpieczeństwa w kopalniach, nawet jeśli nie prowadzą kopalni.

Jednak zawsze dobrze jest odwrócić depozyty. Zawsze zawierają więcej szczegółów niż to, co inwestorzy widzą w kwartalnym raporcie o zyskach.

W piątek wieczorem Tesla (symbol giełdowy: TSLA) złożyła swój kwartalny raport o godz rys. 10. Zawiera dodatkowe szczegóły dotyczące gwarancji i innych elementów, które mogą dać inwestorom lepszy obraz tego, jak radzi sobie firma i czy pod powierzchnią występują problemy.

Tesla wydała około 300 milionów dolarów na roszczenia gwarancyjne w drugim kwartale, czyli około 1,4% sprzedaży samochodów, ale nie jest to wydatek z punktu widzenia rachunkowości. Koszty gwarancji są szacowane i ujmowane w momencie sprzedaży pojazdu. Wydatki rozpoznane w drugim kwartale wyniosły około 608 milionów USD, czyli 2,9% sprzedaży.

W związku z tym wydatki były wyższe niż deklaracje, jak powinno być w przypadku rozwijającej się firmy. Tesla sprzedaje więcej samochodów z kwartału na kwartał, więc koszty roszczeń będą rosły niezależnie od ceny samochodu. W drugim kwartale samochód kosztował około 1300 USD, a liczba ta powinna się zmieniać w zależności od mieszanki sprzedawanych samochodów i stopy inflacji.

Akumulacja 3% sprzedaży jako zabezpieczenia jest normalna. Ford Motor (F) pobiera mniej więcej taką samą kwotę, ale ich koszty gwarancji i księgowości są zbliżone. Ma to sens, ponieważ wielkość sprzedaży w Fordzie nie rośnie tak, jak w Tesli.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

Zmiany w wydatkach gwarancyjnych są ważne, ponieważ wpływają na raportowane marże zysku. Na przykład spadek aprecjacji zabezpieczeń powinien spowodować wzrost marż.

To nie zdarzyło się w Tesli. Jej marże zysku spadają, ponieważ w styczniu firma agresywnie obniżyła ceny, mimo że nadal jest bardziej rentowna niż Toyota Motor Corporation (TM), drugi najdroższy producent samochodów po Tesli.

READ  Cena XRP skacze o 10% po tym, jak Ripple osiąga decydującą wygraną w procesie SEC

Marża zysku operacyjnego Tesli w drugim kwartale wyniosła nieco poniżej 10%. Toyota nie opublikowała jeszcze danych za drugi kwartał, ale jej marża w pierwszym kwartale wyniosła około 7,3%.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

Dwa inne czynniki wpływające na marże zysku to koszty sprzedaży i ogólnego zarządu oraz wydatki na badania i rozwój.

Obie te liczby rosną jako procent sprzedaży w Tesli. Ma to również sens, jeśli ceny są niższe, a na liście płac jest taka sama lub większa liczba osób, a wtedy koszt personelu rośnie w stosunku do całkowitej sprzedaży. Zwiększenie sprzedaży jednostkowej może zrównoważyć ten efekt, ale ceny zwykle mają większy wpływ na marże niż wolumen.

W wartościach bezwzględnych Tesla wydała 943 miliony dolarów na badania i rozwój w drugim kwartale, w porównaniu ze średnią około 745 milionów dolarów w poprzednich czterech kwartałach. Wydatki Commons and Savings, po odjęciu wynagrodzeń opartych na akcjach, wyniosły około 410 milionów dolarów w ciągu ostatnich kilku kwartałów.

Obniżki cen Tesli były dominującym czynnikiem wpływającym na jej wyniki finansowe do tej pory w 2023 r., napędzając popyt i zmniejszając rentowność, ale być może nie było to zaskoczeniem dla czytelników zainteresowanych zgłoszeniami papierów wartościowych. Zapasy związane ze sprzedażą rosły przez kilka kwartałów, ale trend ten odwrócił się w drugim kwartale, co stanowi kolejny dowód na to, że obniżki cen Tesli pomogły jej sprzedać więcej samochodów.

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

Wszystko w Q-10 wygląda dokładnie tak, jak powinno dla Tesli. To mogło pomóc Tesli zlekceważyć ostatnią obniżkę akcji na Wall Street. Analityk UBS, Patrick Hamill, obniżył swoją rekomendację do trzymaj z kupuj, co oznacza piąte obniżenie ratingu w ciągu ostatnich kilku tygodni.

Akcje wzrosły o 0,2% na początku handlu w poniedziałek, podczas gdy akcje rosły

READ  Ford wprowadza pierwszy F-150 Lightning, gdy wojna elektrycznych ciężarówek wkracza na wyższy bieg


Standard & Poor’s 500

I


NASDAQ Composite

Wzrosła odpowiednio o 0,4% i 0,2%.

Zasadniczo analitycy sugerowali, że inwestorzy powinni realizować pewne zyski, biorąc pod uwagę, że akcje Tesli zyskały 42% od końca maja. Za tymi wzrostami kryły się kwartalne wyniki Nvidia Blast

Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować

(NVDA), poinformowała 24 maja, zawiera umowy, które otwierają sieć doładowań Tesli dla pojazdów elektrycznych innych niż Tesla.

Efekt doładowania jest łatwy do zrozumienia. To większy przychód dla Tesli, zapewniany przez kierowców innych niż Tesla.

Tesla skorzystał na wiadomościach Nvidii, ponieważ obie firmy stały się akcjami AI. Nvidia produkuje chipy potrzebne do zasilania sztucznej inteligencji, a Telsa wykorzystuje sztuczną inteligencję do trenowania funkcji samojezdnych.

Napisz do Ala Roota na adres [email protected]