Max Verstappen i Red Bull powrócili do swojej formy wyznaczającej tempo już w pierwszej godzinie wyścigu w Japonii, a Holender narzucił tempo już w pierwszej sesji treningowej, aby wygodnie wyprzedzić rywali Carlosa Sainza i Lando Norrisa.
Zaledwie pięć dni po pełnym akcji wieczorze w Singapurze kierowcy udali się do Japonii na drugi wyścig doubleheadera. Jednak w przeciwieństwie do Singapuru, gdzie było gorąco i wilgotno, na Suzuce przywitały ich nieco chłodniejsze warunki.
RELACJE NA ŻYWO: Śledź całą akcję od pierwszego treningu przed Grand Prix Japonii
Gdy światła zmieniły się na zielone, rozpoczynając weekendową akcję, to Verstappen wyprowadził kierowców na zewnątrz, a Red Bull chciał mocno wystartować, aby powrócić na zwycięską drogę po trudnym wyjeździe w Singapurze.
Poza tym podczas tej sesji zespoły będą testować nową wersję opony C2 przed następnym sezonem. Oznacza to, że wszyscy kierowcy będą mieli dwa dodatkowe komplety opon w porównaniu do zwykłych 13, a wszystkie zespoły będą jeździć na oponach prototypowych podczas sesji.
Po pierwszych 20 minutach jazdy liderem był Verstappen, którego czas 1:32,442 s na prototypowej oponie był o 0,724 s lepszy od drugiego w tabeli Fernando Alonso.
Następnie zobaczyliśmy serię okrążeń na miękkich oponach, a Verstappen po raz kolejny mierzył czas, aby go wyprzedzić. Jego okrążenie trwające minutę i 31,647 sekundy zapewniło mu pierwsze miejsce w tabeli czasów pierwszego treningu, a jego najbliższy rywal, Sainz, tracił 0,626 sekundy.
Norris opuścił pozycję późno, aby zająć trzecie miejsce wraz z McLarenem, przed Leclercem, którego duet z Ferrari zapewnił mu miejsce w pierwszej czwórce, choć tracił trzy dziesiąte sekundy do swojego kolegi z drużyny, Sainza. Tymczasem faworytka gospodarzy, Yuki Tsunoda, była pod wrażeniem, że zajęła piąte miejsce dla AlphaTauri.
Alonso zajął szóste miejsce dla Astona Martina, wyprzedzając Oscara Piastriego, który właśnie podpisał nowy kontrakt z McLarenem – Williamsa Alexa Albona i AlphaTauri Liama Lawsona.
Kierowcy testowali nową wersję opony C2 podczas pierwszej sesji treningowej w Japonii przed kolejnym sezonem
Lance Stroll opuścił tor po opuszczeniu Grand Prix Singapuru ze względu na środki ostrożności po wypadku w kwalifikacjach i zajął dziesiąte miejsce w Aston Martinie, przed drugim kierowcą Red Bulla, Sergio Perezem, który spadł na 11. miejscu.
Pierre Gasly był głównym kierowcą Alpine na dwunastej pozycji, przed Mercedesem George’a Russella – choć on i jego kolega z zespołu Lewis Hamilton nie korzystali z miękkich opon – natomiast Nico Hulkenberg z Haasa zajął trzynaste miejsce.
Przeczytaj więcej: McLaren ogłasza zwycięzcę Le Mans Rio Hirakawę kierowcą rezerwowym na rok 2024
Esteban Ocon w drugim alpejskim samochodzie spadł na 15. miejsce, wyprzedzając Hamiltona, Valtteriego Bottasa z Alfa Romeo i Kevina Magnussena z Haas. Logan Sargeant zajął dla Williamsa 19. miejsce, a Zhu Guanyu zapewnił Alfie Romeo tylną część stawki.
Kierowcy przeanalizują teraz dane i przeprowadzą rozmowę ze swoimi zespołami przed przygotowaniem się do drugiej sesji treningowej w Japonii, która odbędzie się dzisiaj o 15:00 czasu lokalnego.
More Stories
Prognozy wyników na tydzień 1 NFL 2024, typy na dziś: Ekspert zapewnia dokładne wyniki dla wszystkich 16 meczów
Dramatyczne starcie 49ers z drużyną Brandona Aiyuka i po drodze oznaki rozstania
W Paryżu rozpoczną się igrzyska paraolimpijskie